Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Fölvisning....

Av fritiden - 20 juli 2009 18:13

Fick svar på mitt mail idag,

som jag skrev till Dalarnas ponnyklubb,

eller om det var ridklubben där.


Vill ju sååååå gärna visa denna lilla teta på en visning,

o närmsta verkar vara nere i Rättvik.


Men allt blir ju som lite besvärligare då man inte har egen

tillgång på finka o ridhus....


Mamma häst har aldrig vad jag vet,

eller kan tänka mig vistats inne i ett ridhus,

o jag kan tänka mig att hon blir ganska stressad o besvärad,

om man nu inte skulle låta henne prova minst en gång innan,

Så nu måste jag fundera ut över hur vi kan göra enklast.


Två månader dit,

men vi vet ju alla hur fort tiden bara försvinner..............

Så jag måste höra mig för vad de tar för att vi ska få låna ridhuset

fem mil bort,

sen en finka som finns närmre skulle ju vara bra.


Sen detta med vaccinering,

första vaccinationen på förl är ju ca 4 mån,

men alla föl som visas?

De är inte fyra mån,

Hm, mycket att ta ställning till,

eller ska man ändå vänta till nästa år,

när hon går som åring,

detta är en föl o unghästsvisning,

finns ju sådana nästa år o.


Ska prata lite med veterinären,

få lite råd o tips,

höra vad de tycker om smittorisk o så.


Här är det bara mamma häst o hon,

finns ju ett par småhingstar i granngården,

men så vida de stannar i sin hage så blandas inga baciller:)


Nja,

jag vill verkligen,

men vill inte riskera någon smitta,

vi får se:P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards