Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av fritiden - 13 mars 2009 08:36

Är min lilla/stora Donna inne på nu.


Samtidigt som man tycker tiden går jättesakta,

så springer den o ifrån en:S


Konstigt...


Ja, hon börjar bli lite tung,

men hon är jättesnäll.


Lite grinig kan hon vara,visst.

Men det kan hon även vara annars också,

inte så hon gör något,

utan bara visar att hon hon finns:)


Det måste dom ju få göra..


Lilla fölungen får man känna på varje kväll,

o som den rör sig nu,

hur ska detta sluta innan den kommit fram:?


Hon kommer tappa andan varje gång den rör sig:)

Den är ca 80 cm från nos till svans nu,

o om ca 90 dygn då är den uppe i nästan det dubbla..


De går så länge som 11 månader,

o det är de tre sista månaderna som de växer så det knakar...


Ja det är väl dags att börja tänka på namn o,

eller,

det har vi funderat lite på..


Dotra vill att det ska vara en prince of silver,

ena dagen,

andra dagen en,

princess....


Själv tror jag nog att jag vill vara på temat asatro..

Finns många fina namn där,

vi får nog deala lite där:)


Först måste vi se vad det är vi får äran att ta emot...

Ett litet sto, eller en liten hingst..


Vad det blir för färg,

"pappan" är skimmel och "mamman" är brun,

hingsten verkar ha svart i sig o,

då han har lämnat minst två fölisar som idag är svarta..


Skulle vara kul att hitta fler avkommor efter honom..


Nä nu har jag massor att göra innan jag ska iväg....


Kramar...

Av fritiden - 13 mars 2009 08:17

Japp det blev det igår,

Men då var jag ledig.


Idag är det arbete igen,

så jag får nog springa ihjäl mig efteråt för att få något femsiffrigt resultat:S


Men, men det är bara att gå på,

det är ju ända till Prag det bär,

det är bara ett par mil kvar:)


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards