Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av fritiden - 19 mars 2009 20:16

Jopp det var det,

mycket folk o mycket gott att äta..

Alla  hade det någorlunda trevligt hoppas jag.


Inte såå stort hus,

men finns det hjärterum finns det stjärterum..


Som det gamla ordspråket lyder:)


Men då jag jobbade  till tidiga natten på fredagen

o dessutom lyckades med min första viltolycka,

så klockan var sent in på lördagen när jag fick ro..


Så var jag ganska trött på lördag så när folket trappade av,

så drog sängens mjukhet så mycket så det blev tandborstning o sänggående:P


Men vilket underbart väder det var,

både lördag o söndag..


Tog en del kort,

vi passade på att grilla både på lördagen och på söndagen,

gu´va härligt detta är,

denna underbara årstid,(tyckte jag ända tills prommisen idag:S herre min hatt vad skräpig, lerig, grusig min vovve blev:S) (men det tynger inte ner skålen för mycket, det härliga väger över)

ska se om jag lyckas få in något kort nästa gång jag får tid :P


Idag har jag varit ute i två omgångar o promissat med vovve.

Så skönt väder i dag o..

sedan har jag ju ett antal steg att ta igen sen igår,

dessa 3600 nånting steg som det blev i slutänen...

Måste passa på att vara ute o njuta eftersom man inte ser vädret medan man jobbar:S


Men man lär sig njuta av det när man får chansen då:)

Vi hade en väldigt intressant del av kursen denna gång.


Alla har varit intressanta, självklart;)


Men denna gång var det krishantering, interkulturellkommunikation, beteende, o ja jättmycket intressant..


Finns mycket inom denna kategori som är väldigt intressant och som jag gärna skulle fördjupa mig i:)


Beteendevetenskap har alltid legat mig varmt om hjärtat..

Det var en av de olika funderingarna som jag hade när jag funderade på skola.

Pyskolog en annan, veterinär ännu en annan,  polis en annan.


Hu, så många olika yrken jag skulle kunna tänka mig att jag skulle vilja jobba inom...


O ingen av dessa är jag inom...

Se hur det kan bli:P

Men än är inte sista tonen slagen:)


Funderar på om man ska läsa pyskologi B,

ska spinna vidare lite på det;)


Ja min donna, lilla/stora blivande mamman;)

Hon äter o äter,

men höet är inte så jätteintressant längre.

Hon är tydligen inne i en fas när hon gärna lämnar sitt hö:S


Tur hon äter sitt kraftfoder:)

Den aptiten är det då absolut inget fel på:P

Hon smaskar o slafsar i sig det som är i krubban,

det är så gott..


Vovven gillar det o:S

Har varit så brydd över vad det är hon gör varje kväll,

står o äter i sig "hästskit" trodde jag utanför boxen.


Men det har visat sig vara det som Donnan har sullat utanför...

Vovven är tokig i krafft,

nja hon äter ju även morot, banan o allt annat o i o för sig..


Äsch vad det blev mycket,

Donnan är i alla fall inne på sin 251:a dag i dag,

japp, BARA 79 dagar kvar ¨- hur många det nu kan vara...


BARA att vänta...


Kramar





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards