Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Jul om liiite fler dagar än två veckor :P

Av fritiden - 5 december 2010 14:20

Julen har blivit lite av en ångests tid,

varför då :?


Julen ska vara en lugn skön harmonisk tid,

då man umgås med människor som man trivs med,

inte en stressens tid över allt som ska hinnas med att göra,

eller över att pengarna inte ska räcka,

för att barnen önskar sig saker som de inte har begrepp att förstå kostnaden,

eller nyttan av de.

Då barnen kommer hem o talar om att

- Ja men den o den o den ska få en sådan :S


Julklappar idag,

är inte som julklappar igår....

De vill ju som ogärna bara ha EN julklapp o :P

Men dagens julklappar kostar sällan under 1000-lappen,

o egentligen även sällan under 1500.....

O så vill de ha flera,

begrepp om pengar verkar vara borta...


Kan det vara så att det kan bero lite på att man som förälder är så dålig på att vänta :O

Invänta inhandling (eller lägga undan), till det är födelsedag o jul?

Kan ärligt avlägga min bekännelse att det är jag dålig på,

man ska inte säga att det var bättre förr,

eller varför ska man inte det,

det är inte bara en klyscha,

fast bara för att man säger det,

innebär det inte att man menar att ALLT var bättre förr...


Men om jag ska se tillbaka,

så var det bättre att mina föräldrar höll på sakerna till jul o födelsedagar...

Så mycket "spänning, exaltering, förväntan, glädje, tacksamhet, lycka" har försvunnit...


Men är det konstigt?

Barnen får mycket som de vill ha under årets gång,

vad är det då för speciellt när de fyller år,

eller när vi väntar på att tomten ska komma...


Hm, man kanske måste försöka vända tillbaka trenden,

så att det finns glädje o färväntan....


Nåja jag har inte hunnit pynta något ännu,

parasiten fick mig i sitt grepp,

men nu är det relativt bra,

inte har vi ordnat nå julkarra ännu heller...

Jag jobbar ju hela julen,

men lite karra ska vi väl fixa ända,

vilket vi har tänkt prova ordna nästa helg då...


Ina o jag jobbar på lite med lydnadsmomenten,

skulle vilja så mycket mer,

men mest av allt,

önskar jag mig en träningskompis,

så vi får störning från vovvar o,

o någon att dela ideér o tankar med..


Vi ska träna en del inne hade jag tänkt,

där det finns dåligt med störningar,

efetrsom det är så jobbigt här på gården,

med de hemska, lömska katterna,

som vill ta hennes leksaker o springa iväg,

äta upp hennes belöning,

o.s.v


Så vi tänkte jobba in en del moment inomhus nu först :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards