Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av fritiden - 9 maj 2013 20:40

Då Gotetappat stinget för spår,

detta sedan vi gick sökkursen.

Tydligern var det mycket mycet skojigare :P

Men svårare föramtte att uppfylla,

då jag inte kan träna det själv.

Måste ha några figgar i allafall.

Men för att höja det igen så har vi börjat ha en levande i slutet av spåret.

Har funkat fint de ggr vi hunnit testa.


Idag bestämde jag att jag skulle gå ut o Niklas skulle följa Gote.

Så jag ställde timern på 3 min,

gick rakt fram,

när timern pep ställde jag om den på tre nya,

sattemig på hycklan o väntade på att den skulle pipa.

Då ställde jag timern igen,

klev upp o gick.

Sågjorde jag så ggr 3

med 3 vinklar,

över stockosten.

Ca 900 m, blev spåret.

O de hittade igen mig.


Det blir på detta vis som vi kommer att jobba med spårningen ett tag.

Så blir det apportpinnar försig ;)


Av fritiden - 9 maj 2013 10:10

Nu är det inte lnge kvar.

Fyra långa dagar,

eller egentligen tre,

men jag jobar ju ända till 18!!!

på måndag.

Men då börjar jag inte förrän 9.45 på dagarna så jag har lite tid på mornarna för underverket vårat.

Längtar otroligt mycket.

Igår veterinärvesiktades de som ska åka till sina nya hem på måndag.

Vaccinerades o chippades.

Fina lovord från veterinär.

Måste prova lägga upp en strategi för vår första tid tillsammans ;)

Så jag inte glömmer bort trninngen med Gote :P

Det går riktigt fint med den.

La up en film,

varning den är lång.

men jag r supernöjd med den träningen,

mycket kan o ska förbättras men det kommer ;)


https://www.youtube.com/watch?v=H3Z82YQO-V4


Maken säger att han ska ta o fortsätta med Gote,

träning o sen tävla :D

Får väl påminna o puscha lite ;)


Betsällt tid för röntgen av Gote,

skamligt att det inte blivit gjort n,

kanske lite rädsla som ligger bakom.

Vill inte veta om inte höfter o armbågar är ok :S


Men nu r tid beställd,

han ska vaccineras o lillan ska vaccineras.

Så vi bakade ihop allt detta på samma besök :)

Av fritiden - 9 maj 2013 10:09

Hittade några bilder på Ina från när Gote var med o badade för första gången.

Saknaden är enorm.

<3

Av fritiden - 9 maj 2013 10:03

Idag,

ja just idag för två år sedan föddes G-kullen.

O iden kullen fanns vår underbara Gote <3

Idag fyller han hela två år.

Det känns som förra veckan samtidigt somdet känns som om vi haft honom i mer än två år ;)

Hittade några bilder sedan innan vi hämtade honom.

Sedan nr han flyttat hem :D

Sötingen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards