Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av fritiden - 12 maj 2013 19:15

Så känner jag mig idag.

Fortfarande är det som om jag har värsta såren i halsen,

sedan känns det som om jag ätit minst tre påsar jättesurisar på min tunga :S

Om jag ändå hade ätit det,

då hade jag inte behövt tyckt synd om mig själv ;)

Så ska ju lilla Kornelia hämtas i morgon,

får nog bli gubben som gör det då jag blir hemma från jobbet i morgon o.

Men hem kommerhon :D

<3

Har en lååång härligt jobbig tid framför oss..

Men hela familjenser fram emot det,

så det blir skoj.

Idag las ett spårpå 1 km ut åt Gote.

Det fick ligga o mörna i en timma,

sedan när spåret skulle gås med Gote så hade det börja blåsa som tusan,

så vinden hade nog gjort så att det flökts ut lite.

Det gick först i skog, sedan över lägda in i skog över lägda in i skog över lägda sen in i skog o neför berget.

O antar att det tar med sig doften nr man kommerut på lägdan,

blir lite annat då.

När gubben gick ut med Gote o vi så att han tog spår,

fick figgen gå bakvägen tillbaa tilll spårslut o sätta sig att invänta ekipaget.

Blev orolig o tänkte att det kanske var att ta i med en km,

så där första efter att motivationen sakta börjat återkomma.


Gote hittade figgen,

men gick i vind de sista 100 m,

vilket inte var så konstigt då detblåste något grymt snett uppför berget,

från där figgen satt.


Han hade haft två tapp,

men fått lösa det själv vilket han gjorde <3

Fanns inga snitslar, så den som gick ut spåret kunde inte markera vart han gick,

o gubben som gick med Gote,

fick lite på Goteo sig själv.


Jag har slarvat bort snitslarna??

Men jag vet att då jag la spåret sist,

så tog jag med mig ringen.

Men jag har sökt överallt där jag kan tänka mig att den är.

Så det är väl bara till att göra nya,

inte hela världen,

o då kanske de kommer fram igen. :)

Av fritiden - 12 maj 2013 12:45

Dotra kommer inspringandesmedyngsta katten på 12 år,

osäger att hon har en fästingpå sig.

Den kryper på pälsen upp emot ansiktet.

O mycket riktigt :S

Brukar kunna hitta någon på katterna per år,

men ALDRIG så här tidigt på året :S

Känns långt ifrån bra att börja sommaren så...

Hoppas verkligen att det var en en gångs företeelse...

Av fritiden - 12 maj 2013 08:56

Klicker.

Hör o häpna,

jag skafaktiskt använda klicker för att tala om för min lilla vovva göra rätt.

Nu menar jag inte att jag ska shejpa (eller hur det stavas),

utan då jag är segare i tal,

det tar ju lite längre tid att säga,

o en klicker (bara man har koppling mellan huvud o hand;))

går fort att tala om att det var bra.

Sen användar jag förstår orden också,

men just för att snabbt tala om att det är/var rätt.

Gote svarar jättebra på detta sätt.

Så det ska intressant :)


Väntar med spänning..

Av fritiden - 12 maj 2013 08:28

Vaknade vid 5-tiden av att det kändes som om det var ett stort köttsår i halsen.

:-/

Hade stora problem att lyckas svälja,

det gjorde riktigt ont.

Har verkligen inte tid att få någon förkylning,

trodde det skulle ebba ut eller backa.

Men det verkar tyvärr som om kroppen måste slåss.

Hoppas att det finns tillräckligt med krigare i mitt blod så de vinner snabbt.

Usch, (vad synd jag kan tycka om mig själv :P ) ont i halsen, svårt att svälja o snoret bara piprinner.


Jag skaju få hem valpen i morgon,

ska orka med det trollet :P

Sen ska jag ju springa vårruset om mindre än en månad.

Vad kommer detta att göra min kropp för nytta :S

Kommer inte direkt att förbättra på min kondis o ork...

Hm...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards