Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av fritiden - 20 mars 2012 11:15

Lite balans o hjärngympa o tålamod ;)

 <3

Sågen film om hur man kan få hundarna att hålla framtassarna stilla mellan de olika kommandon stå, ligg sitt ;)

Så jag var o hämtade en tegelsten.

Ina fick till det ganska snabbt,

till sättande redan efterett par minuter :)

Hon diggade verkligen detta träningsmoment,

Gote kommer det ta liiite längre tid.

Han komså långt som till att han satte sig,

o hadeen tass kvarpå stenen.

Men vi ska jobba på.

Degillade det

o de blev väldigt trötta av det ;)


Gick 7 km med Gote,

vi skulle springa, men både Gote o jag fick problem med sten vilket sedan ledde till att det byggdes snö under skor o tassar.

Så vi gav upp det o gick istället, efter att ha pillat lös snö, is o sten efter ett x antal ggr...

Sedan skyndade jag mig med en prommis med Ina,

hon har inte fått promenixa på ett par dar eftersom allt går så mycket bättre,

är så mycket enklare med en o en.

De lyssnar o drar inte o.s.v


När jag är på väg hem med Goteså möter jag en tant meden dvärgcollie,

den gör utfall mot Gote,

Gote som blir nyfiken vill gå dit,

men vi jobbar med att ignorera o gå vidare...

Det går fint :)


Skyndar hem,

hämtar Ina ogårmot mitt 1 km märke.

Kommer ikapp denna tant som hunnit vända..

Hunden gör ett utfallmot Ina (vi går på var sin sida),

Ina taggar tyvärr direkt hon hör en annan hund somlåter på detta vis.

Det ser o låter det på tanten som om

-herregud, vad har du för best!!!!

Hon säger inte så, men allt hon visade o gjorde,

visade på att det var menat så...

Vi jobbar o gårförbi,

vänder vid km-märket,

för att jag ska hinnapåjobbet.

Möter självklart igen,

Inablir totalt fokuserad på hunden (fortfarande påvar sida),

jag jobbar med att få hennes uppmärksamhet, 

när vi nästan möts gör denna hund utfall igen!!!

Ina svarar...

O min Ina verkar vara den hemskaste hunden i världen enl, dennamänniska meddennadvärgras som alltså gjort tre utfall på max 20 minuter mot mina hundar.

Varav Gote inte svarade utan blev nyfiken, följde med mig o gick förbi.

Ina taggade o svarade tyvärr,

men det var denna hundsom gjorde utfall tre ggr.


Ändå så är det Inasomär hemsk ???

Nåja, lämna bakom...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards