Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av fritiden - 23 mars 2012 23:30

Tog mig ut på en mrkerprommis ;)

reflexjacka med varselfärger,

liten ficklampa o båda vovvar.

Vi traskade på mot Hällesjöhållet.

Enda nackdelen är att det inte finns några gatlyktor.

Så det fick bli så att när jag såg en il närmade sig,

så slog jag på min lilla ficklampa.

Annars var det ganska mörkt där jag gick.

Jag såg vägen o vart den slutade,

det var lite mörkare där vägrenen tog vid.

Blev en mils prommis,

det var ypperligt skönt.

Tyvärr fick jag väldigt ont i min hälsena eller vad det nu var,

men det går väl över..

Av fritiden - 23 mars 2012 13:53

Så är det...

Eller vad det nu är..

Ideér har jag,

men det är verkställandet som inte funkar...

Sirap under skorna är en lindrig jämförelse...


Mer kanske så illa som kontaktlim.

O det är ändå bara jag som kan prova bända lös fötterna från kontaktlimmet ;)

O det ska jag väl göra..

Jag ska knuffa min lilla/stora ända ur vagnen o komma igång.


Har ju semester nu i en vecka,

o banne mig om jag inte gör något kreativt med hundarna under veckan...


Denna vecka har jag tagit mig 9 km,

så det är 1.1 mil kvar då...

O just nu känns det som jag skiter i det,

men jag vet att det kan jag inte tillåta mig...

På det bara,

men inte idag...

Men jag vet ju att på kvällen har latmasken o annat skit krupit ur mig,

så jag tror det blir en prommis ikväll i allafall..


Just nu känns 1.1 mil långt,

men uppdelat i två så är det ju ingenting.

Så jag är inte orolig,

det fixar sig till söndagkväll,

då räkneverket nollst'älls :D


Tycker att jag borde motiveras av att cm har försvunnit runt om mig,

o att vågen visar flera kg lättare...

Men, näe :S


Måtten från 11/1 visar

-4.5 cm runt midjan

-3 cm under naveln

-3,5 cm stuss

-3,5 cm lår


Så visst är det skoj,

vågen visar på - 5,7 kg..


Har ju inte vågat tro på det där med vågen,

eftersom jag kan samla på mig vätska rätt vad det är,

men det har inte gått uppåt,

o vätskan har uteblivit...

Peppar, peppar :)

Nå, jag får vara njd med det hela,

det är trots allt bara lite över två månader som denna minskning har skett...


Tanken var/är att vi ska träna på kask idag/kväll.

Just nu känns det som om det kan skippas,

men samtidigt så gnager det hela tiden

Det är ju skönt att använda dessa små muskler o,

o särskilt efteråt..

Så än har jag inte slutat att bråka med mig själv,

hm, 

verkar bråka mycket på mig själv :P

Kanske är tjatandet från mig själv som gör mig omotiverad :D


Kram..

Av fritiden - 23 mars 2012 13:46

Fått äran att testa en pizza från Dr Oetker.

Det var en stenugnsbakad som jag fick äran.

Så jag valde denna med mozzarella.

Helt klart supergod.

Käkade den som middag på mitt jobb igår.

Helt perfekt botten,

o sedan var den lite stark,

men inte för mycket.

Bara så det brände lagom ;)


Av frysta pizzor var/är det nog den godaste jag ätit :9

Av fritiden - 23 mars 2012 10:13

Åhhhh, vd jag är grymt less på denna fanatism som är på så framtågande inom hundvärlden.

Fanatiker har klivit fram o driver o driver, 

allt annat är helt fel,

rent idiotiskt,

oo djurmisshandel...


Just nu är det så.

Fortsätter det så här blir det väl häxjakt på de som inte tycker lika.


Eller på de som tränar på vis som är lika bra o trevligt för hunden,

fast de tränar på sätt som dessa fanatiker inte verkar förstå.


Det finns jättemycket bra sätt att träna o lära sin hund,

men använder man inte dessa positiva o klickerträning,

då är det helt fel det du gör.

Du gör helt enkelt illa din hund,

både psykiskt o fysiskt??


Ja, tyvärr kan jag inte se det som annat än fanatism,

lika mycket som veganerna o som dessa feminister.


Jag skriver förstås inte om "normala" veganer o feminister,

utan just dessa fanatiska!


Ingen annan kan ha rätt,

eller göra rätt.

Alla andra är dumma i huvudet o bör inte finnas...

Det är tyvärr så de framstår.


Jag tar HELT avstånd från dessa människor,

jag är självklart för en positiv inlärning.

Men jag väljer att göra det mitt sätt,

tar det goda från många håll o använder det.

Det som jag tycker verkar tokigt,

eller det som inte passar mig o mina hundar,

ja det använder jag mig inte av.


Mina hundar är välmående,

trivsamma hundar,

lite ouppfostrade,

JA.

Men det är delar vi jobbar på,

eller så är det sån ouppfostran som jag har överseende med.


Fast det finns ju inte uppfostran för dessa fanatiker,

uppfostran verkar vara en väldigt negativ klang som klingar i deras öron :O

För mig har inte uppfostran en negativ klang,

uppfostran behövs för att alla ska kunna fungera i samhället.

Vare sig det är hund, människa e.t.c


Snart törs inte hundägare säga något annat än positiv inlärning eller klickerträning,

för då kommer väl ett brev från länsstyrelsen på posten...


Nå, nu har jag fått gnälla av mig ;)


Jag är nu ledig en HEL vecka, ska se vad jag lyckas åstadkomma :)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards