Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av fritiden - 2 juni 2012 22:50

Då den lata lilla illfula f.n satt sig på min axel flera ggr senaste dagarna o viskat fula ord,

som att nä inget mer cyklande,

nä du orkar inte att gå,

skit i att röra på dig...

O.s.v., jag någon kanske har mött denna lilla elaka grej någongång.

Så bestämde jag mig för att trotsa regn o mina förkylningssymptomer.

Men jösses, det var tungt,

speciellt från början.

Sedan vet vi ju att vinden o jag är ovänner :S

Provar o provar att bli vän,

o när jag tror vi blivit det,

nä då jobbar hon emot mig utav självaste den :(

Så idag då.

Men 28 minuter fick jag i allafall till milen på

Ganska skönt efteråt.


Sedan gick vi en prommis i skogen med hundarna,

i regn,

snacka om att de var blöta,

som om de duschat o vi glömt torka dom.

Det bara dröp av dom,

men de hade det härligt

Busade o bråkade.

Passade på att köra skallmarkeringar x flera.

Funkade bättre o bättre.

Men det är det där skitet med Gote att han är tvungen att mala in kvistar o bara äta upp.

Men så länge man håller dessa skallmarkeringar utanför söket o skogen kan man tillrättavisa hnom,

när han provar käka.

Nöjd :)

I morgon är det dags för träff nr 5 :)

Ser jag verkligen fram emot,

nu ska det regna,

men är det något man kan göra något åt?

Hm, näe....

Gilla läget.

Såg att anmälningarna kommit ut på bouvierlägret,

så det är dags att fylla i o skicka in :D

Av fritiden - 2 juni 2012 08:45

Förkylningen tog ut sin rätt i kroppen,

så det blev inget sök 30:e.

Men jag körde lite lydnad, o lite uppletanderuta,

det har blivit alldeles på tok för lite med det.

Dags att komma igång med det igen.

Men just nu är jag i en bant uppförsbacke igen känns det som.

Det går trögt o tungt.

Men jag vet att bara man kämpar o biter ihop så kommer man att nå toppen en dag :P

Idag ska jag köra mer markeringsövningar,

Gote tycker jag har blivit lite sämre på det,

ska pratat med ledaren i morgon på kursen o höra.

Han blir liksom fokuserad på att hitta något att skrota,

tugga på gamla kvistar, än markeringen.

Så därför backar vi o bara kör markeringsövningar idag.

Gårdagens sök gick faktiskt bra,

men det är dags att göra ruta innan sök, 

så de känner gränserna :)

Gote redo <3

Ina redo <3

Avslutslek

Avslutslek.

Sist körde vi en hemma, jag klättrade upp på bodtaket o låg där,

tyvärr vände vinden innan o blåste från mig :S

Men efter en stund så hittade både Gote o Ina mig,

o fick till lite skall.

Körde sedan tre korta markeringsövningar,

sista kom både Ina o Gote igäång med bättre skall :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards