Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av fritiden - 10 juni 2012 21:15

Kändes ledsamt att det var sista gången.

Har varit väldigt skoj o intressant,

men som allt annat,

vare sig det är skoj eller trist,

så tar det slut.

Körde ett sökk ute i Pålgård,

funkade si så där.

Tvålöptikar med i en bil som fick springa lite i rutan.

Det var lite synd,

men men såär det.

Gote fungerade ändå fint med tanke på det.

Han hade lite svårt att lägga fokus bara.

Men han gjorde det han skulle tillslut,

även om han inte hade den farten o intensiteten han brukar.

Det varhelt enkelt mycket för honom med doften av dessa snygga tikar :P

Sedan körde vi en övning som är till för att rikta hunden,

o få ganska snabba skick.

Förare med hund i mittn,

folk på,

från 20 - 50 m håll i cirkel runt.

Jag riktar upp hund,

den figge som jag riktat mot,

låter lite, visar sig o ev leksak o försvinner.

Jag skickar vovve,

figge jobbar lite om det behövs för markering,

jag hämtar hund.

O förstås,

BERÖM ;P

Detta ger mig möjlighet att även hjäla figge att hjälpa hunden,

om inte markering eller något annat inte går som det är tänkt.

Eftesom jag ser o figgen hör mig om jag vill något.

Som avslutning blev det rabarberkompott, glass o kaffe.

Enadesomen återträff,

som en träningsträff i höst.

Så vi måste fortsätta träna ;)

Kram


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards