Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Fast!

Av fritiden - 5 maj 2013 22:15

Japp,

precis vad vi är.

Ingen återvändo <3

Jag tog o mailade en annan uppfödare sent igårkväll,

även denna i Sundsvall.

Jag mailade henneför ett par veckor sedan för att höra om vi kunde få komma o hälsa på,

träffa hennes hundar.

Har ju som träffat dåligt med vuxna rottisar också.

Fick då svar att vi gärna fick göra det,

bara det hade lugnat ner sig lite på valpfronten,

de hade valpbesökare o det som hör till med valpar.

Samt att de hade fått återbud på en tik ;)


Svarade att de fick gärna höra av sig när vi kunde hälsa på,

då jag inte var intresserad av valp just nu.

Men igår så skickade jag ett mail o frågade om tiken fanns kvar.

Fick ganska omgående svar att det var hon,

de hade inte hittat ett passande hem ännu.

Jag frågade om vi kunde få komma o hälsa på,

på söndag då.

Det fick vi gärna,

men runt tre då de hade valpköpare som skulle komma o hämta valp.

Denna uppfödare har två kullar en som blev leveransklar idag,

o en som är klar 13:e.


Sen fick jag frågan, vad jag tänkt med mitt rottisköp,

kändes lite som en arbetsintervju :P

Nr jag skulleskriva ner hur jag tänkt o.s.v

Men det känns bra att göra det.


Sagt o gjort,

Niklas följde gärna med.

Gärna, kanske så som med hundöron.


Vi blev kvar många timmar,

en liten Kornelia.

En kull på 11 stycken.

Hm, hon låg mest o sov under vår vistelse,

passade på när hon kom ifrån systrar o bröder ;)


Lugnet före stormen,

ville invagga oss i falsk trygghet.

Väldigt trevliga människor,

uppfödarna.

Föräldradjruen ännu trevligare.

De var kontaktsökande,

ville bara bli gosad.


Jag är imponerad.

Fast med bara Ina i bagaget så r det inte så konstigt att jag blir det.

Ina gillade inte främmande,

accepterade de som inte var främmande.

Men det var bara vi i familjen som dög.


Sen var det svårt,

uppfödaren pratade med Kornelia o frågade vad vi tyckte,

o hon svarade att hon tcykte det kändes bra ;P

Men frågan var vad vi kände :P

Men som jag sa svårt,

menade uppfödaren att vi var godkänd?


Lilla <3 Kornelia

Så låg hon på golvet hos oss o lurade oss :P

Helt övertygad,

titta vad lugn jag är,

bara sover o är gullig :P


Nå vi for därifrån lovade att vi skulle höra av oss ganska snart så de visste om vi ville ta Kornelia till vårt hem.

Vi for o åt bara 500 m från deras hus.

Pratade lite o sedan åkte vi tillbaka.

Knackade på,

de trodde att vi glömt något.


Men de blev glada när jag talade om att vi 

mer än gärna ville ta Kornelia till oss o vår familj.


Har ändåen liten känsla som gnager i magen :S

Känns inte riktigt som jag kan säga...

Jippiiiii...


Men om jag rannsakar mig själv är det detta med,

får jag en frisk hund,

har jag kollat upp det jag kan,

är uppfödaren ärlig o säger det som jag måste få reda på.

Inte för att jag misstror uppfödaren.

Gillade båda i paret.

MEN...


Det gör fortfarande ont i mig detta med Ina...

Ina min lilla Ina...


Men nu ikväll har jag betalat in handpenningen.

På måndag den 13:e åker vi o hämtar vår ljuvliga Kornelia ;)

Tank bara vänta en vecka,

men just nu känns det som ett helt år.

Bäst att passapå osova innan hon kommer :P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards