Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2013

Av fritiden - 15 maj 2013 22:15

Ja då var jag så pass att jag törs sitta i telefon igen.

Får muteaom hostan sätter in.

Nu ska jag bara få skiten ur kroppen så jag kan börja träna igen.


Lilla Kornelia har fått vara hemmamed äldsta sonen.

han börjar jobba den 3/6.

Provanställning först i 6mån,

sen möjlighet till fastanställning.

Känns jättebra,många som inte får denna chans på lååång tid.

Hade gått bra att passa Kornelia,

dotra säger att Kornelia är en "pain in the ass",

men hon älskar lilla Kornelia.

Varning för bildbomb igen på denna skönhet.

Gillar att bära saker, det ska vi främja.

Denna lilla skönhetsprinsessa, kommer en vacker dag att bli en stor skönhetsdrottning <3

Lite underlig o besvärlig boll, med dessa mjuka taggar

Galen, öh ja

Kornelia gick sina första spår ;)ikväll.

Tre styckna,som var allt från halvmetern till metern.

Detta var skoj

Bara en underbar bild av en underbar vovve

Ingen vill leka med Kornerlia..

Hahaha...

Känner igen the flying ears <3


Av fritiden - 14 maj 2013 22:15

Då Gote tycker hela alltet är lite jobbigt så fick han lite egentid med en skogsprommis.

<3


Av fritiden - 14 maj 2013 14:52

Har idag haft mailkonversation med SKK.

Angående avelsindex.

Är nog inte lika övertygad att den är så bra.

Men det är jag,

är dåligt insatt.

Men önskar gärna lära mer.


Valpar som ej rekommenderas av SKK,

p.g.a lågt avelsindex.

Under 100 på valpkull,

får ej avelsspärr.


Den är helt enkelt bara inte rekommenderad.

Men hur ska man som valpköpare få reda på det?

Känns tokigt.

Visst ska man efterforska,

men det är sååååmycket som man ska efterforska.

Dessutomså är det ju enl, SKK inget fel.

Det är bara en kull som inte är rekommenderad då avelsindex understiger 100.

Inte ens om två C-höftare paras blir det avelsspärr på valpar???

MEN om de används hundar flera ggr som har lågt index,

då kan uppfödare bli ifrågasatta....

Men det är helt ok,

valpar reggas i SKK,

ingen avelsspärr,

men är ej rekommenderade av SKK.


Känns som väldigt motsädelsefullt.


Men ändåett bra verktyg då man först ser till att ha hundar med A-B höfter som föräldradjur,

sedan kolla avelsindexet utefter det.


Lite besviken nu när jag fått mer kött på benen angående detta :S

Förstår att Rottweilerklubben inte ställtsig bakom detta.

Av fritiden - 14 maj 2013 14:39

Igår o flera dagar har jag funderat.

Eller ända sedan Ina fick somna.

Är det verkligen värt de pengar det kostar att ha hund.

Kostnaden som blev för Ina,

överstiger det vi fick ut när hon fick somna in med flera tusen kronor.

Inköp av ny rottweiler ligger mellan 10 000 - 14 000 som det ser ut nu.


MEN ALLT man får av dessa underbara varelser gör det värt o mer där till.

Så JA, det är värt varenda penny.


Om det vore så att jag "bara" ville ha en hund,

skulle jag kunnaköpa en blandras, visst.

Men det har ju blivit rena guldvaskningen för folk.

Många av dessa valpar är inte avmaskade, vaccinerade, chippade, eller ens veterinärbesiktade när de är gamla nog att flytta till nya hem.


Inte ALLA, det är inte det jag säger.


Sen är det korsningar av raser som harhelt olika förutsättningar,

avlade i generationer för olika ändamål.


Men vill man ha en blandras,

så är det ok med mig.


Men jag vill ha en hund som ser ut på ett visst sätt,

som är på ett visst sätt.

Då blir det rent,

o är det rent ska det vara SKK-reggat,

alltså en kull med stamtavla utfärdad av svenska kennelklubben.


Men det räcker förstås egentligen inte.

Man får gå in på huddata,kolla föräldradjurens kullsyskon,

avelsdata, knappain föräldradjuren o klicka på provparning.

Fråga SKK, rasklubb.

Men fråga gärna mer än vad som behövs.




Av fritiden - 14 maj 2013 09:00

Fått sova hela natten.

Nästan,vaknade av att jag trodde jag skulle drukna eller kvävas.

Denna hosta o stickningar i halsen gjorde något tokigt,

vaknade att jag satte i vrångstrupen o innan jag fick åt mig luft o slutade att hosta :S

Men det var en parantes o inget lilla Kornelia rådde för.

Tog med mig Kornelia upp vid 22,

hon utforskade vårat sovrum lite,

sen la hon sig till ro nedanför sängen.

Gubben kissade henne strax innan tolv,

så la hon sig till ro igen.

Vaknade när vi klev upp av att klockan ringde för gubben.

Superglad rottis som hämtade Herr Pigge okom o svansade o talade om hur glad hon var.

Ingen olycka någonstans <3

Nu har hon fått frukost,

busat, varit ute o slocknat igen ;)


   

Av fritiden - 13 maj 2013 18:15

Då var hon HEMMA!

Resan hade gått bra,

lite illamående o kräkningar på tom mage.

Risk för att detta kallas bildbomb.

4

                     



Av fritiden - 12 maj 2013 19:15

Så känner jag mig idag.

Fortfarande är det som om jag har värsta såren i halsen,

sedan känns det som om jag ätit minst tre påsar jättesurisar på min tunga :S

Om jag ändå hade ätit det,

då hade jag inte behövt tyckt synd om mig själv ;)

Så ska ju lilla Kornelia hämtas i morgon,

får nog bli gubben som gör det då jag blir hemma från jobbet i morgon o.

Men hem kommerhon :D

<3

Har en lååång härligt jobbig tid framför oss..

Men hela familjenser fram emot det,

så det blir skoj.

Idag las ett spårpå 1 km ut åt Gote.

Det fick ligga o mörna i en timma,

sedan när spåret skulle gås med Gote så hade det börja blåsa som tusan,

så vinden hade nog gjort så att det flökts ut lite.

Det gick först i skog, sedan över lägda in i skog över lägda in i skog över lägda sen in i skog o neför berget.

O antar att det tar med sig doften nr man kommerut på lägdan,

blir lite annat då.

När gubben gick ut med Gote o vi så att han tog spår,

fick figgen gå bakvägen tillbaa tilll spårslut o sätta sig att invänta ekipaget.

Blev orolig o tänkte att det kanske var att ta i med en km,

så där första efter att motivationen sakta börjat återkomma.


Gote hittade figgen,

men gick i vind de sista 100 m,

vilket inte var så konstigt då detblåste något grymt snett uppför berget,

från där figgen satt.


Han hade haft två tapp,

men fått lösa det själv vilket han gjorde <3

Fanns inga snitslar, så den som gick ut spåret kunde inte markera vart han gick,

o gubben som gick med Gote,

fick lite på Goteo sig själv.


Jag har slarvat bort snitslarna??

Men jag vet att då jag la spåret sist,

så tog jag med mig ringen.

Men jag har sökt överallt där jag kan tänka mig att den är.

Så det är väl bara till att göra nya,

inte hela världen,

o då kanske de kommer fram igen. :)

Av fritiden - 12 maj 2013 12:45

Dotra kommer inspringandesmedyngsta katten på 12 år,

osäger att hon har en fästingpå sig.

Den kryper på pälsen upp emot ansiktet.

O mycket riktigt :S

Brukar kunna hitta någon på katterna per år,

men ALDRIG så här tidigt på året :S

Känns långt ifrån bra att börja sommaren så...

Hoppas verkligen att det var en en gångs företeelse...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards