Annerotts Kornelia

Alla inlägg under mars 2009

Av fritiden - 27 mars 2009 12:51

Denn dag hade hon lite separationsångest,

eller kanske var hon bara helt enkelt en linslus:)

Ville bara vara med:)

Hm hur blev det på detta vis:S

Okej då, en bild som funkade:P

Av fritiden - 24 mars 2009 19:39

Vi fick oss en härlig promenad jag och min Donna.

i detta underbara väder som vi haft idag..

Tyvärr blåste det lite mycket,

men strålande solsken jämnade ut det...


Fick med mig kameran, men batteriet tog slut,

ska ladda det o se om jag lyckas få in något kort i morgon:)


Men hon är lite grinig, damen ibland nu...

Men det är väl som det ska vara i högdräktigheten:P

Hon reste sig på bakbenen ett par gånger

o visade att hon minsann tyckte det var dags att gå hem till hagen o bara mysa:)


Sen har ag promenerat ytterligare lite,

vovven ska få sin prommis o,

innan det är riktig kväll.


Just nu är jag uppe i helt otroliga 22 537 steg,

jag är nöjd för idag,

men som sagt lilla vovven ska få sig en prommis o,

men den blir nog inte så lång:)


Kram o god natt..

Av fritiden - 24 mars 2009 08:54

Ja jag vet inte alla synonymer som jag verkas målas upp som..


Men det är intressant att få veta hur man målas upp som i alla fall..

Nå nu ska hemska/elaka/farliga/monstruösa/farliga jag ta och promenera med min blivande mamma..


Ska se om jag kan få till några fina foton..

Sist jag provade,

var hon som en magnet,,

gick jag ett steg ifrån så kom hon bara närmre:P

Halv häst,

blev det många av..


Nå nu ska jag inte sitta inne här i det fina vädret nå längre,,

måste passa på medan jag är ledig,,


 kramar

Av fritiden - 24 mars 2009 08:45

Är egentligen inte så mycket för parfymer,,

kanske lite för att det är en prioriteringsfråga,,

o detta hamnar inte så högt på listan då när man måste prioritera,,


Sen finns det inte så många,,

 men de som har för mycket stark, tung parfym på sig kommer man ihåg..


När man stod bakom i kön o knappt kunde andas..


Man vill inte utsätta någon annan för det,,

därför kanske man inte heller är så mycket för detta..


Men pengarna är nog den största orsaken..


Var på Kicks innan jul,

lyktade på denna, blev fast,

tog med mig stickan/pappersbiten som jag luktade på,

o alla i familjen gillar den..


Sen dess så har jag suktat denna:)

Mina arbetskollegor köpte båda varsin flaska när vi var på arlanda

i januari,

den ena till sin frun,

den andra till sin dotter..

Men jag köpte ingen då..


Däremot så har jag en nu,

jag hittade en "affär" på nätet där jag fick den stora flaskan, med frakt,

för bara 30 kronor mer än den lilla flaskan på arlanda,,

o samma mot Kicks..


Kunde då inte låta bli..


Denna är underbar...


Kramar

Av fritiden - 23 mars 2009 08:40

Jopp..

Då var det äntligen dags för att se vilka skador det blev på min bil...

Samtidigt känns det lite oroande,,,

klarar mig inte utan bilen,,

finns inte kollektivtrafik som gör att jag tar mig till jobbet annars...


Men, men det är bara att ta tjuren i hornen,,

måste göra det...


Till annat nu,,

Prag känns väldigt långt borta,,

det är väldigt långt borta o i o för sig,,

men tjatig som jag är,,

i mitt arbete så rör man sig inte mycket,,


Provar att ta igen det,,

på min lilla fritid:P


Blev lite över 10 000 steg till slut igår:)


Hm,

o Donnan min växer o blir tyngre,,

har provat att inte börja räkna ner dagarna ännu..

För då kryper man väl ur skinnet,,

innan det är dags...


Kram

Av fritiden - 23 mars 2009 08:32

Det var de steg jag lyckades åstadkomma igår,

då var jag ändå ledig,

men det var en stadstur,

ingen shopping,

det var väl därför som det inte blev fler än så:S


Men nu är drar detta underbara väder,,

det är ju så himmelskt gott nu,,

alldeles blå himmel,,

alldeles vitt  av snö fortfarande,,

hade tänkt knäppa kort på min Donna igår,,

men nu idag är jag glad att jag väntade tills idag:S


Ska ta mig en prommis med henne,

men det blir väl bort från byn, antar jag,,

folk tycker det är en "rolig" hund jag har skaffat mig:P


Jag måste ha världens största hund:)

En prommis med den blivande mamman,

kameran,

ska prova få några fina kort...


Bäst att låta rätta vovven vara hemma,,

Så jag får till några steg extra,,

allt för laget:S


Hm, när man ser vilken stegsnitt andra deltagande har,,

så är det nästan så man gråter..

Inte riktigt, men nästan:P


Stegsnitt på över 40 000,

nästan så det känns som om det inte är någon större mening,

jag hinner inte ens halvvägs till Prag innan

jag möter dessa på väg tillbaks:)


Men, men, så är det...

Kram

Av fritiden - 22 mars 2009 01:41

Snotra

Ganska tjusig va:)

Finskan:)

Sååå gottigt:)

Vaken o alert:)


Av fritiden - 21 mars 2009 17:18

Japp,

idag har jag lite många steg att prova jobba ihop igen,

har ju jobbat

o som bekant så blir det inte många steg under ett arbetspass:S


Men prommis med vovven är skönt o avstressande:)


På måndag blir det skadebesiktningen på bilen..

Se om det är något som inte jag kan se:S

Det är nog mycket som gick sönder som jag kan se med mitt otränade öga...


Jopp...

Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards