Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2009

Av fritiden - 27 maj 2009 11:02

Donnan kan ännu:)

Fast detta var ju 1 1/2 vecka sedan:)


Sedan våra siamesiska katter,

fasar för när någon av dem går bort,

då kommer den andra att sörja ihjäl sig:(


Men än får vi hoppas på många år..

Annars har de nog använt åtminstonde 7 liva var av sina 9..


Jopp.


Kramar

Av fritiden - 27 maj 2009 10:49

Dotra till Gotland,

dom for förra söndagen o kom hem i torsdags:)


Hade jättegärna följt med,

har aldrig varit dit,

men vi  ska nog försöka göra det:)


De hade det jätteskojigt,

tyvärr hade de precis öppnat bad/lekland för säsongen,

så någon värme var det inte i vattnet där..


O en av sönerna är nu iväg på sin,

de for i lördags morse,

samma sak där de har buss härifrån hela vägen ner till Italien:)

Det är faktiskt jättetryggt.


Ja i dag ska de besöka Auschwitz,

det är också ett ställe jag har tänkt prova ta  mig till o besöka...


Deras resa är inte så illa,

Tyskland, Tjeckien, Polen, Ungern, Slovenien, Italien


Hoppas verkligne att alla håller sig i skinnet o gör sitt bästa,

fjolårets klassresa var det stök på,

 det drabbar ju alla så det är inget skoj.


De ska få sola o bada i Slovenien ett par dagar, sedan ska de flyga hem,

hoppas verkligen att de har det mysigt, tillsammans.

Det är ju sista stunden som klassen är tillsammans:)


Snart skiljs de åt,

som maskrosfrön i vinden;)


Kramar



Av fritiden - 26 maj 2009 23:02

Ja det är vad det skulle kunna bli:S

Är inte intresserad av det,men det finns ju det som är det:S


Har i ett års tid funderat o grubblat,

kanske om jag hade läst till Psykolog,

att jag hade förstått....

Eller förstå,

det gör jag väl,

kan se lite som ett missbruk,

man förnekar,

för man har rätt att göra det,

lite som kanske typ alkoholism,

"måste själv inse o förändra,

men så länge maninte ser att man gör fel själv,

varför försöka ens".


Psykologi det är ett ämne som verkligen intresserar,

även beteendevetare skulle vara intressant.


Har beslutat att om jag någon gång ska läsa,

så blir det till Psykolog..

Det är ett yrke som TYVÄRR inte kommer minska i behov..

Utbildningen är ca 5 år, men det kan det verkligen vara värt:?


Men åter till mina första meningar,

har pratat med folk o det finns ingen orsak att fortsätta grubbla,

eller fundera eller ha någon slags rädsla,

vad kan hända:?

Praktiskt inte så mycket värre än vad som redan gjorts...

Teoretiskt kan det trappas upp, men då är det väl kanske dags för en dialog..

Gillar dialoger,

diskutera.

Det kändes skönt att prata o faktiskt få upp ögonen...


Bara synd att man väntat så länge...

Men så är det ju alltid,

eller:?

Ont, ja men jag väntar tills jag inte kan röra mig,

då ringer jag doktorn:P


Men det finns orsaker,

det finns grunder,

det finns massor,

men som jag sa,

ingen följetong,

o den som gapar hörs mest:!


Men den som gapar mycket mister ofta hela stycket o:!


Sen tror man lite,

att har man blivit raderad,

ja men ska man inte få vara i fred då:?

Trodde det jag,

 då man inte finns längre:?


Men allt stämmer så in på symtom,

så det är nog bara så,

bita i det sura äpplet..


Det är något man måste göra ibland,

bara forscera.


Jopp.

Nu ska jag gå ut o kika till min blivande mamma.....


Kram...




Av fritiden - 26 maj 2009 22:37

Jag o dotra skulle göra en picknick.

Det skulle ju vara 23 grader o fullt solsken:S

Någonstans var det säkert det, men inte här....


Nå vi tog gröna racern o handlade lite gottigt fika..

Sedan vi packat det, plus en filt en bok o en korsordstidning till mig,

så hämtade vi denna donna

Hon ville givetvis följa med oss....


Vi promenixade en bit, o tänkte slå oss ner,

men det var så infernaliskt med myror...


O med ettermyrorna färskt i minne (blev biten av ett X antal stycken i tordags o fortfarande stora knölar på min underarm kvar:S) så tyckte jag att de kunde få vara i fred...


På "vägen såg vi dessa, hur mycket som helst:)


Jösses vad gottigt till hösten:)


Mmmmmmm


Nå efter att vi gått o kikat o kikat på lite olika ställen,

så vände vi,

vi bredde helt enkelt ut vår filt hemma på gården...

Fikade vårt fika o läste lite tidning o bok:)


Det var inte tokigt det heller:)

Vi hittade lite fina motiv efter vägen

O söta skogsvioler

Underbara styvmorsvioler.



Dessa som börjat blomma.....


Sedan våra tigrar förstås....

Börjar komma till åren...

Äldsta tigern är nu 10 år,

ojojojojoj vd tiden går


Tröttisar



Vår andra tiger är 7 år...


Också en tröttis idag:)


Japp, det blev en skön prommis....


Kramar...

Hm

Av fritiden - 26 maj 2009 19:59

Då ska det alltså vara dygn 319 nu då:)

Jag ska sätta in lite bilder på henne..


Vi tar en dag tidigare,

Blir inte jämna 10-tal:S


Benen var bättre i morse,

inte varm o svullnaden hade gått ner lite.


Hon har fått varit ute i omgångar i dag.

Fått gå ut ett tag då det har fläktat på..


dessa små knott o småsve o mygg...

Det är på tok....


Men hon hade nog förvärkar i natt.

Var ut vid halv två i natt,

då låg hon ner o hade inget emot att jag satt bredvid henne o kliade henne.

Men hon höll andan i bland o stånkade,

lät som om det skulle kunnat vara förvärkar..


De kan ju ha det ett bra tag innan:)


Nu framemot kvällingen har inte svullnaden gått ner något mer,

men det är klart hon har ju som belastat dem hela dagen..


Det är dags att hon får komma in..

Innan hon blir blodfattig av de små krypen:/


Återkommer med bilder.....


Dygn 319 alltså:)



Så mörkt var det inte:P

Inte ens nu är det så mörkt..

Tänk vad inställningar kan göra med bilder...


Blev uppmäksammad att kameran stod på P,

inte auto...


Ändrade det o tog några nya bilder inne i stallet på gumman,

men dessa duger bra här)

Kramar

Av fritiden - 25 maj 2009 22:59

Av fritiden - 25 maj 2009 22:58

Vad är det.....

Av fritiden - 25 maj 2009 22:33

Min Donna är ju på 318:e dygnet nu:)


Vi tog en promenad igår kväll,

husse, matte, vovva o pålla.

Gick efter vägen upp i skogen på en stig runt o kom fram ovanför oss.


En liten slinga bara.


Så idag när jag kom hem från jobbet så ska lilla Donnan få lite kraft,

när jag kommer fram till henne ser jag "flagor" fram på bringan.

Jättemycket flagor.


Måste vara från dessa infernaliska insekter som biter.......

Det är ju så groteskt många så jag vet inte vad jag ska göra...

Vill inte slänga på nå klass 3 medel..

Det är ju inte länge till fölis ska komma, vem vet vad som följer med till den genom blodet.

Med tanke på att de inte ska gå nära vatten o inte får slaktas inom två veckor...

Nääää,

sedan vet man ju hur busiga fölisar är,

noppar o nafsar o har sig.


Då vill man inte riskera att de får i sig det på så vis heller:(

Har provat med tjärsalva, olivolja.....

Men inget verkar hjälpa....


Så hon fick komma in i stallet när jag kom hem.


Så var jag o dotra o hälsade på två andra fölisar:P


När vi då kom hem så tar jag ut min Donna på gången

för att rykta henne o allmänt mysa lite med henne.


Gosse o jösses vad hennes bakben är svullna.

Men hon ömmar inget,

men jag hoppas verkligen att det är en överansträngning från gårdagens

prommis....


Vilken tur att jag är ledig i morgon..

Ska ut o knäppa kort strax på benen så jag kan jämföra riktigt i morgon,

annars är det så svårt att se...


Sedan när jag var där i boxen med henne så,

ja hon är som så varm, nästan svettig.

Hoppas verkligen inte att det blir någon reaktion, som det blev i fjol...


Har aldrig förut i sitt 11 åriga liv reagerat på dessa flygfän,

men i fjol blev det jättebesvärligt.

Har hört att det var flera hästar ifjol som reagerade,

som aldrig gjort det innan.

Så jag vet inte om det var speciellt många ifjol eller om det var speciellt giftiga ifjol:?


Eller kan det vara något annat på G...

 Hon vände sig mot magen o stod o tittade sig mot den ett antal gånger medan vi var där..


Men det är nog ingen större fara,

som vi väntar får vi nog vänta...

Hon lär väl gå över ett par veckor...


Blir typ på min sista semestervecka:D


På tal om semester så tror jag inte det blir någon västkustresa i sommar,

på hoj...

Det blir nog en kortare tur åt kusten,

till mina barndomsminnens "länder",

hälsa på mormor o morfar, plus de andra släktingarna,

det var länge sedan,

höga kusten o hem...

har man fölis så vill man inte vara borta så länge:)


Hu vad långt,

nu ska jag ta o gå o kika till min lilla Donna igen....



Kramar..



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards