Annerotts Kornelia

Alla inlägg under maj 2009

Av fritiden - 17 maj 2009 22:21

Japp det har varit en lång skön ledig helg...

Umgåtts med min svägerska o sällskap:)


Fick mig en redig rodeotur på hennes häst igår;P

det var små knartar med crossar som skrämde henne,

men,men

det gick bra ändå,

fast jag trodde inte det när hon hoppade som mest:P


Det är underligt hur man verkar uppfatta saker olika :O

Minns olika:)

Fast ibland så fanns inte ens de folket som minns på plats:?

Hur är det möjligt,

man frågar sig gång på gång,

hur är det möjligt:?


Jag har alltid diggat djur,

min favvohäst när jag var liten en enorm vallack,

som hette Samedy Sant,

om jag inte stavar fel,

kallades i alla fall för Sammen...


Gosse vad stor han var,

men go o snäll.


När jag senare ar på ett ridhus ett par mil bort härifrån för,

vad kan det vara,

10-12 år sedan

så stod det en liten en vallack där.


Han var tecknad som Sammen,

han hette som Sammen,

o när jag frågade kom han från stället där Sammen hade bott,

när jag gick på häst o stallvård.....


Denna lilla ponny,

han var en d-ponny,

var alltså min STOOOOORA underbara häst från

min barndom.....


Hm,

ja det visar verkligen på hur uppfattngen kan vara.

Jag hade jättesvårt att förstå att detta var sant.

Men det var det.

Bara att konstatera.


 Sen finns det verkligen många olika minnen av samma sak,

beror på vem som ser, upplever,

det är väl därför som vittnesmål börjar ifrågasättas mer o mer...

Tyvärr....


Men nån gång någon dag kommer nog allt att bli bra igen,

inget kan bli som förr,

det vill jag inte heller,

men kanske en dag

man kan bara vara igen:)



Kramar...

Av fritiden - 16 maj 2009 12:45

Jag har fått lite tid att läsa igen...

Fast jag tror inte egentligen att det är tiden som varit den stora boven.

Det är allt som hänt runt omkring,

bl.a det senaste året.


Det har krävt sin ork,

o då har inte orken funnits över för någon fritid.


Men nu verkar det som om orken är på väg tillbaks:)


Jag gill tv-serien medium,

men hinner/orkar/kommer inte ihåg när den är,

så ofta.


Men nu har jag hittat en bok som är skriven av denna kvinna som serien är

gjort om...


Kyss dem inte farväl,

tror jag


Senda även en bok

Dagen min dotter blev galen,

ska jag prova läsa....


Sen har jag bestämt mig för att det är dags att sticka en tröja till min dotter:)


Nå nu är det lunch...


Kramar..


Av fritiden - 15 maj 2009 13:58

Dotra ska åka iväg på skolresa på söndag:P

Hoppas verkligen att de får skoj,

eller rättare sagt,

 jag vet att de får det....


De ska ner till Gotland,

så idag försöker vi kika så att allt kommer med:)


Skulle verkligen ha velat följa med,

men det får bli en annan gång.

Det är måååånga föräldrar som ska med,

det är nästan lika många vuxna som barn;P


Sedan veckan därpå är det dags för nästa skolresa...

Ja sen är det inte länge till skolavslutningen,

har glömt att se till så jag är ledig då,

måste genast se över det....


Någonstans där ska ju fölet o komma,

eller innan skolavslutningen är det väl beräknat...


Ja mycket ska hända:)

O detta är ändå bara det som man vet,

det kommer mer som man inte har en susning av...


Många glada,

en del överraskande,

en del upprörande,

en del som man inte förstår,

men detta,

ja det är väl det som är livet...


En del saker söker man mening med,

men finner ingen,

det bara är så.


En del kommer man helt enklelt aldrig att förstå,

o kanske det är lika så bra det...


Nu ska jag se om jag hittar min dotters regnjacka,,

den måste med den o:)


Hittade en bild från ifjol,

att ajg skulle ha hojkort nu eller redan ifjol förstås,

det var något som jag inte hade kunnat tro bara för nåt år sedan.


Men att inrikta sig på det,

ifjol denna tid,

det tror jag blev en stor räddning för oss i familjen...

Pg.a rådande omständigheter då:)


P.s kylskåpet fixade gubben till,

bytte ut termostat för ca 500:-

nu kunde vi skjuta fram köpet av en ny,

förhoppningsvis ett par år till:)


Kramar...

Av fritiden - 13 maj 2009 08:26

Denna underbara morgon:)


Den ser ut att bli vacker..

Så det är väl bara att ge sig ut o se om man kan fortsätta med fölningsboxen..


Kramar

Av fritiden - 13 maj 2009 00:30

Efter min cykeltur i mörkret så upptäcker jag till mitt förtret att

allt det som var i kylen är varmt.


Inte helt,

det fanns faktiskt ett uns spår av kyla i vissa saker:S

Men Bregottet var mjukt,

hur ofta är Bregott det:?


Det luktade liksom kylskåp,

svårt att förklara,

men då kylskåp inte håller värmen luktar de på ett speciellt sätt...


Tur att inte sommarvärmen kommit ännu...

Packade i de saker som kan tänkas bli förstörda i påsar,

hängde ut dem på bron....


Hoppas bara att katterna låter bli,

vi har ju en björnhona med två ungar som traskar omkring här o.


Kanske blir lukten av maten för mycket,

hon kanske knackar på:S


Äh, trist är det i alla fall...

Men inte kostigt,

grejorna var inhandlade det året vi köpte huset,

både tvättmaskinen, spisen o kylen...


Spisen började lägga av för ett tag sedan,

med lite mixter funkar det ännu,

sedan la ju tvättmaskinen av,

inte många månader sedan vi var tvungen att köpa ny,

o nu kylen:?


Bilen på verkstad fortfarande,

blev en parkeringsskada uner tiden den stod där,

har precis skickat in polisrapporten angående

parkeringsskadan..


Så,

ja,

är inte livet,

underbart;?


Men, men,

det är ju faktiskt så att det är en själv som bestämmer,

bestämmer över vad som sa få sänka en.....


Man kan välja att sätta sig ner o tycka synd om sig själv,

tycka att allt bara är emot en,,

eller så bara försöka se efter det hela....

 Resa sig upp o ta nästa utmaning...


Eller nåt,

nä nu ska jag prova sova,

har kikat en snabbis efter en ny kyl:S

har lite svårt att bestämma om det ska bli en kombinerad kyl/frys,

en kyl,

eller kyl o en frys:?


Har funderat ett tag över kombinerad,

som det är har vi båda frysarna ute,

tror att man använder mer mat från frysen om man har en inne,

sedan detta att inte behöva ha en box,

hänga sig över kanten ner i den,

för att måsta plocka ur hela boxen för att,

det vi ska laga till middag ligger under allt....


Ja, jag vet inte,

men jag antar att det blir någon form av akutköp i morgon..

Kyl måste vi ju ha,


Synd bara att den bil vi har med dragkrok,

HM,

ja just det,

den står på verkstaden den...........



Nå nu ska jag nog verkligen sova,

i morgon bitti ska jag ta mig en cykeltur efter att barnen åkt till skolan,

men utan hund då,

hon får vila en dag....


Kramar...

Av fritiden - 12 maj 2009 22:27

Bara,

sen cykla:P


Det slår mig ofta,

hur folk skriver skrot om annat folk,

eller i en del fall är det faktiskt åsikter.


För man har ju rätt till en åsikt,

men när är det rätt att ha en åsikt i skrift:?


I skrift finns ju ingen möjlighet för den som blir utsatt för åsikten att svar,

om inte den som haft "åsikten" godkänner den.....


Eller....:?


Vad jag menar allt detta skrot,

nervärderande,

dagboksskrivande,

som anses vara ens rätt att göra,

för det är ju MIN dagbok....


Sen kan man följa folk till andra sidor där de "attackerat" denne människa

för att denne har uttryckt sina "åsikter",

men då inte åsikter eller skämt som faller till goda hos den "läsande"....


Jag tycker det är ganska roande egentligen att läsa o se hur vissa skriver skrot o.s.v

Sedan "skriker" hos en annan över hur denna kan vara så "elak" o skriva si o så...


Är det detta som kallas för hemmablindhet, månntro:?


Kram o God natt, efter min cykeltur förstås;P


Av fritiden - 12 maj 2009 22:19

Men tänk vad otroligt fort dagar går som man är ledig,

de går väldigt fort de som man jobbar o.

Fast jag tror nästan att de går snäppet fortare (finns inget som heter fortare, men det kändes bra där:P), de dagar som man är ledig.


Idag har jag om mina pojkar fixat till fölboxen,

eller vi har inte hunnit den färdigt ännu,

men vi är på god väg,

den kommer vara färdig långt innan fölisen kommer ut:P


Min dotter vill att den ska heta Fabulous kanske med ett litet Pride efter,

Jag tror att namnet kommer ganska av sig själv när den väl är hos oss:P


Jag o dotra var o kikade på ett alldeles "nytt" föl,

hon kom i natt,

huva,

bara ben,

o vingliga sådana dessutom:)


Vår lilla batting kommer att levereras strax innan min semester börjar,

på så vis blir det jättebra:P


Min lillasyster har bestämt sig för att vara med på fölningen:P

Så vi får väl se om det går att passa in.

Hoppas verkligen att det lyckas,

skulle vara skoj med sällskap vaknätterna som blir:P


Nu är det dags att slänga på sig vantar,

mössa,

och jacka så klart,

ska ut o cykla med vovvan en sväng,

innan kvällen kommer helt:)


Kram...


Av fritiden - 12 maj 2009 00:02

Från oss,

Ett litet god natt:D


Kramar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards