Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av fritiden - 3 oktober 2010 21:00

Kom ju hem 4 i morse provade att "turbosova",
tänk om det verkligen kunde få fungera...
Att turbosova :S
Ställde klockan på halv elva,
då min ridlektion skulle börja klockan 12.
Herre ma je, vad jag var trött när klockan ringde,
var så nära att jag bara lagt mig ner o sovit o struntat i det hela :C
Så trött var jag....
 
Men eftersom det är så kul att få ta dessa lektioner så pinade jag mig upp,
samtidigt som jag funderade på om det verkligen var någon ide att ta denna lektion.
Eftersom jag var så trött så kände jag mig ur led liksom...
O det brukar aldrig bli bra, man ska inte kombinera trötthet/dåligt humör o djurträning...
 
Men hur det nu var så piggnade jag på mig lite,
o vi gjorde oss färdiga o red ner till planen :)
 
Vi hann att värma upp ett tag innan Instruktören kom,
Det blev hoppning för hela slanten,
o lite galoppjobb...
Ja det var riktigt skojigt,
det brukar ju vara skoj,
men denna gång var det ännu lite skojigare :D
Vilken tur att inte mitt surmulna morgontrötta humör fick styra denna gång då..
 
Sedan gick det inte så länge innan det var dags för hundkursen då....
Det gick jättebra även där,
jättenöjd med dagens prestationer även där..
Det var liggande (öva på att få dom att lägga sig fort),
fot, kontaktövningar,
platsliggning tandvisning..
 
Sedan blev det en gemensam anmälning till lydnadstävlingen då....
Hm.....
Ja....
 
Pratade lite med instruktören på hundkursen o sa att jag ej kan delta på sista träffen eftersom jag inte lyckas
byta bort mitt arbetspass då... Det är meningen att det  ska vara en träningstävling då.
Så jag blev lovad att vi köra en träningslävling söndagen innan tävlingen,
efter sista kursträffen :)
Så det ska nog ordna sig
 
Det var vad min fritidstid för denna dag :)

Av fritiden - 3 oktober 2010 11:04

IDAG ÄR DET ALLT ELLER INGET =D

Har jobbat helgnatt,

var hemma strax före 4 i morse,

kom på att det var bäst att ställa klockan på väckning :S

Kunnat sova ett par timmar till minst...

Men men, det jämkar nog upp sig...

Det är ju dags för lektion igen =D

Sedan är det dags för nästa hundkurspass i em...


Ja vi får väl se hur mycket som har lyckats befästas hos min lilla vovve.

Men jag är rätt nöjd med hur vi lyckas när vi tränar här hemma :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards