Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av fritiden - 24 oktober 2010 23:30

 
Kom hem strax efter 8 eller närmre halv 9 var hon klockan.
Jobbat natt.
Vaknade ett par ggr men till slut var det lika bra att kliva upp, då jag ej lyckades att somna om igen,
klockan var då 11.30
Blir så sur på mig själv,
tänk om jag kunde få lite av min man.
Han kan sova o sova o somna om o somna om igen :P
Nå Ina blev glad över att jag äntligen klev upp,
hon ligger som vanligt o väntar o sover uppe i sin sackosäck tills jag klivit upp.
<3 Min lilla fina Ina <3
Trött var jag :Zzzzzzzzz
Men så trist när man inte kan sova...
Ingen annan än jag o vovven var hemma,
o ändå funkade det inte :S
Snön ligger kvar, solen sken o det var blå himmel...
Satt o funderade över om min fot skulle kunna sparka mig tillräckligt hårt,
så att jag fick ändan ur vagnen o ta en tur till skogs med Pridan o Ina....
O ja, den var tung min gump,
men den for ur kärran till slut.
 
Tog in hästarna,
gjorde Pridan i ordning o klev upp till häst.
Men kicken Ina fick av Pridan sist vi var ut (vilket är ett bra tag sedan) hade satt djupa spår.
Jag red från gården,
lockade o pockade o ropade o ja allt.
Men Ina ville inte följa med av gården.
Efter många minuter så gav jag upp,
jag klev helt enkelt av Pridan o fick gå,
då kom hon till slut, men det krävdes rejält med övertalning.
Kom upp till grannen satte mig upp igen, o vovven provade att smita hem.
Fick kliva av igen.....
Så det blev helt enkelt en prommis till häst först,
först när jag kommit ca 400 m hemifrån upp in i skogen,
kunde jag kliva upp.
Men hon ville inte vara med,
så vi red bara typ 500 m o sedan vände vi då....
Fick locka o pocka hela tiden.
 
Sedan fick hon gå in, medan Pridan o jag fortsatte ner till paddocken.
Där vi jobbade på volt i trav, med sidoförflyttningar,
o minskning o ökning av volt.
Vi hoppade ett par ggr som avslutning.
Så var min lediga tid använd idag.
 
Somnade på soffan en sväng medan gubben kikade färdigt på en film.
Sedan var det bara att vända åter mot stora staden för an ny natt :Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av fritiden - 24 oktober 2010 08:26

Idag,eller igår menar jag,  var det då dagen med stort D för oss :)
Hade ställt klockan på 07.00 eftersom instruktören sagt att det var bäst om vi var där ett tag
innan det stod i pm:et.
O eftersom dvi skulle vara där kl 09.00 så var det bäst att vara där vid 08.30 då.
Tog mig upp efter någon snooze,
var lite brydd över vilka kläder man skulle ha.
Förlikade mig med långkallingar o m90tröja som underställ.
Det var ju trots allt -5 grader o snö :S
Försökte att få Ina att stanna nere hos mig, men hennes sackosäck hägrade hårt.
Gubben klev upp till slut o,
han var snäll o skulle följa med,
fast jag tror han gjorde det av egen fri vilja o,
ville se hur det skulle gå :P
Så var vi sedan på väg.
Mycket riktigt var det kallt där,
KALLT med stora bokstäver,(det är ju i början å vintern så man har ju inte behårat sig riktigt ännu,
vinterpälsen har inte vuxit ut ännu).
Vi var först på plats förutom instruktörerna :D
Rastade lilla Ina,
pratade med instruktörerna.
De är så positiva o ger så mycket energi dessa två instruktörer som vi haft turen att få ha båda kurserna.
Frågade lite huruvida man ska gå tillväga om Ina skulle resa sig från platsliggandet,
så kallt åt magen så jag förstår ju att de inte vill ligga i 2 minuter.
Mina fingrar gjorde rejält ont efter ett tag ute under lek o uppvärmningen.
Nagelbiten o stelfrusen :S
Så går det när man inte är redo för vintern,
man blir så överaskad att den kommer varje år.
Man har varken mössa vantar kallingar eller skor redo ;P
Sedan började de andra att droppa in,
Vi anmälde oss,
de kollade vaccination o stamtavla o så.
Väntan blev låååång innan det var dags.
Vi lottade turordningen,
jag fick nr 2 :S
Vi var ju 5 i vår grupp, lydnadsklass I,
3 blev de till slut i klass II, o två i klass III.
Vi kikade inomhus på klass III, till viss del,
sedan gick vi ut o kikade lite,
skojade lite med Ina.
Dags för klass II,
prisutdelning efter varje klass.
Så var det då dags för vår platsliggning...................
Allt funkade så bra,
men så kliver plötsligt labben som låg bredvid Ina upp o springer till matte.
Ina blev lite konfundera men beslutade sig för att stanna kvar :D
Men ble till slut lite misstänksam över vad det var som fick den huden att springa till matte.
Hon började se sig om, bakom sig, men hon låg fortfarande,
så började hon att skälla lite bakåt,
lättade lite fram som om hon tänkte kliva upp..
Oh vad sekunderna gick sakta....
Jösses....
O ja, hon satte sig upp.............. 5 poäng
MEN hon satt faktiskt kvar, men det var jobbigare för mig än för henne tror jag ;P
Tandvisningen mötte hon upp domaren, han fick kolla utan att hon provade att dra sig undan 10 poäng
Sedan fick vi gå o vila/jobba medan nr 1 gjorde sitt,
pirrigt ja, fast inte så mycket som jag väntat mig.
Vi skulle gör det vi kunde :D
Mer kunde vi inte än så ;P
Sedan var det då vår tur.
Linförighet först,
hon gick så som hon gått de senaste veckorna,
alldeles i kant i benet, så hon gick långt bak o inget driv utan bara lunkade med. 6.5 poäng
Läggande under gång, hamnade lite på efterkälken, la sig för långsamt 7 poäng
Inkallning, hon var brydd vad dessa människor gjorde där (domare, sekreterare,tävlingsledare) så hon missade första inkallningne :S
andra kom hon 7 poäng
Ställande under gång samma där lite efter o tog något steg efter att jag kommenderat henne 7 poäng
Apport inga problem 9 poäng
Hopp över hinder lite seg att sätta sig vid min sida 9 poäng
Helhetsintryck 7 poäng
Tror det var alla, har jag glömt nåt så är det för att hjärnan är lite trög när man jobbat natt :P
Guben filmade, har inte hunnit se det ännu,
men det ska bli intressant.
Synd bara att man inte kunde få några kort tagna o :S
Men, men man kan inte få allt :)
Det hinns väl med det o, för vi ska väl få till ett LP I i tavlan :)
Så småningom menar jag ;P
Vi fick ihop 141 poäng det gav ju oss ett andra pris =D
Jippi, mer än vad jag faktiskt hade väntat mig,
siktade på ett tredje pris....
Men ingen blev ju gladare än jag.
Då är det ju bara inte omöjligt med ett första pris så småningom.
Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort för Kattis o Ina ;)
Vi blev tredje i klassen så vi fick med oss en glasplakett hem .
Ja det var skoj,
en härlig dag.
När vi kom hem däckade Ina i sin sackosäck,
o jag la mig i sängen o kikade färdigt på en film jag börjat på.
La mig sedan o sov för att orka med att jobba natten jag o.
Japp, det var vår debut inom tävlingsvärlden :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards