Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av fritiden - 19 oktober 2010 17:45

Då bilens tankmätare stod under det röda strecket o

jag inte fick tag på gubben min,

så tordes jag inte ta volvon ner.


Kändes onödigt att bli ståendes någonstans efter vägen...

Det var väl inte hela världen,

men att måsta skuva undan den o så kanske mitt i byn,

nä då kändes det bättre att gå....

Men självklart kom vi då sent till vår träff :S

Men, men det verkade som om vi inte blev halshuggna för det,

huvudena är kvar på oss båda: )


Kom på när vi promenixade ner att Ina alltid (nästan) fått

gå som hon velat i koppel, i kopplets längd framför mig,

i kopplets längd bakom mig.

Bara hon inte har dragit,

o det har hon ju inte gjort...


Så linförighet hemma under dessa sex månader vi ägt henne = 0

Ja hur kan jag då tro att allt ska gå smärtfritt i linförighet

på träning o tävling då, när alla övrig tid i koppel

är bara , bara....


JA HUR DUM FÅR MAN VARA......

Nå det var orsken till att vi var sen på vår träff :S

Vi jobbade helt enkelt hela vägen ner med att Ina skulle gå intill min sida...

Detta givetvis efter att hon gjort sig fri från nödens behov...

Så detta är då vad vi får fortsätta med ÄNDA tills på lördag :P

Å även därefter förstås :)


Nå jag hade med mig en "NY" hopknuten t-shirt o den gick hon igång bra på,

det är nog den vi får ta med till tävlingen på lördag o,

o jobba igång henne med :)


Sedan löpte allt ok,

måste jobba mer med läggande under gång,

det gör hon inte varje gång jag ber henne,

så i morgon får vi köra lite sådant......


Det kom ner en "farbror" o hälsade på hundarna o det funkade fint :)

Japp, går det som det gick i dag på tävlingen så är jag störtnöjd....

Det innebär ju att om det inte går som idag,

ja då är jag ju ändå nöjd ;)


I morgon ska jag ut i skogen o lägga ett spår så hon får göra lite annat o )

Sen måste jag ta mamma häst på en tur,

jobba lite i paddocken :)

Av fritiden - 19 oktober 2010 13:17

En sammanfattning av flera dagars fritid :)

Hade bokat en träningstid tillsammans med en kursdeltagare,

i torsdags, vi skulle träffas nere på byn här,

skolans grusplan skulle vara bra tänkte vi.

Så sagt o gjort kom hem ca 17.40 vi skulle ses där nere 18.00 hade vi bestämt.

Så det var bara in o lämna lite grejer o vända ner på byn....


Undrar varför man alltid ska ta allt i sista minuten :S


Vi körde på där i eget tempo tillsammans,

fungerade bra,

sedan tog vi o körde lite platsliggning,

det gick väl ok men Ina har som svårt att slappna av.

Måste ju hålla koll,

där borta ser det ju liiiite misstänksamt ut,

är det inte någon där som beter sig underligt.


Så hon klev upp o började skälla åt någon farlig typ en bit bort :S


Men andra gången då gick allt bra...

Nöjd med "första" träningen ensam tillsammans med annan hund ;P


Sedan i fredags då tog vi o fick promenadsällskap av en schäfertik på två år,

o så hennes matte förstås :)


Det blev en prommis på ca milen,

o det var jättenyttigt för lilla Ina o inte minsta då Troja schäfertiken :)

O trevligt sällskap,

en mil kändes inte alltför lång, (fast gnällfia som jag är så kändes det redan i höften efter 4 km :()


Lördags firade vi svärmor,

hos svägerskan,

så då passade jag på att jobba lite på hennes gård,

medans hennes två jämthundar blev en jättestor störning...

Nöjd även där,

har som svårt att veta riktigt vad jag kan kräva av henne o,

så det inte blir för tungt för henne o hon lessnar helt,

eller blir jätteosäker :S


Gaaahhh, besvärligt.....


Så i förrgår var det då dags för vår sista kursträningstillfälle,

eftersom jag jobbar kväll nu då på torsdag då träningstävlingen är :S

Finns ingen möjlighet att få byta då det är utbildning restan av kollegorna....


Vi jobbade på,

Ina hade helt plötsligt glömt ursprungspositionen,

satte sig inte alls när jag stannade vid linförighet eller så..

Stannade men stod bara o tittade på mig....


Fick hjälp av instruktören o vi kom igång igen...

Blev lite låst frustrerad, o det är ingen bra kombination...


Tror att Ina är på väg in/kommit in i en fas där hon inte riktigt är

säker på sin position längre,

fast hon inte riktigt vet om det..


Hon accepterar inte bara att jag vill en sak,

utan måste ifrågasätta lite...

O det känns inte heller riktigt som om det är rätt tillfälle,

med bara 3 dagar kvar till tävling...


Men vad kan vi göra,

vi kan bara göra det bästa av det hela :)

Hur det än går på lördag så har vi ändå båda gjort det bästa av situationen den gången,

o fler ggr kommer för visst vill vi ha ett LP 1 i stamtavlan :)


Men det kan vara så att för att vi ska komma dit så måste jag få bort dessa spöken/vampyrer som springer omkring i skuggan.....

Det arbetet är påbörjat,

sedan finns det en sak till som jag tror kan ställa lite till rätta o det håller jag o på att ta itu med....


Så som sagt blir det inte innan Ina är två år som vi fått detta LP 1 då jäklar ;P


I dag har vi stämt träff med samma kursdeltagare som sist nere på grusplanen, fast nu mitt på em,

så störning kommer det att finnas.

Så ska vi väl bara jobba då :)

Dom ska o tävla på lördag....


Jag håller tummarna för oss alla sex på kursen som ska tävla :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards