Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av fritiden - 7 oktober 2010 23:00

Ja mycket tid till träning känns det inte som det har blivit tid till sen sist.

Nattpass måndag, tisdag o eftermiddagspass onsdag...

Det gör väl bara det att mina krav på mig o vovven borde sänkas....


Jobbar på det :s


Nå idag så har vi varit på kurs igen,

denna gång var det inlärning av momenten stå o inkallning..

Fick lite träning med störning o,

jag o Ina + Carina o Pepsi fick denna störningsträning:P

Bra men jobbigt o påfrestande för självförtroendet o nerverna :C


Denna extra övning vi fick var att jag o Ina skulle gå o träna på linförighet,

medans de andra tog varsina leksaker o så ställde de sig ca 20 m från,

lockade o pockade o pep o kastade bollar upp i luften...

Mitt jobb var att få Ina att vilja följa mig o göra mig till lags...

Det gick jättefint, men när de kröp närmre o var på ca 8-10 m avstånd fick jag jobba hårt :P


Sedan gick jag kursledaren o Ina upp genom klungan,

ingen linförighet utan fritt.

När vi sedan gått genom gruppen så vände vi ca 10 m ovanför,

vi skulle åter gå genom gruppen, kursledaren skulle gå o prata hela tiden,

alldeles innan vi gick genom gruppen så tog kursledaren kopplet o fortsatte genom gruppen, medan jag skulle vika av 90 grader från gruppen

o gå ut i periferin...


Ina märkte ändå ganska snabbt att jag inte fanns med längre, men följde ändå med ledaren, men hade full koll på mig borta i mörkret.

Så när gruppen skulle konkurera med mig om hennes uppmärksamhet så var det bara för dom att glömma det :)

Ina kom som ett skott brydde sig inte om dom andra...


Ja en extra övning som var bra, men som sagt lite jobbig :S


Sen slipade vi lite på linförigheten fick visa lite :)

Inkallningen gick ganska bra,

eller den gick bra, det var bara sättandet vid min sida som jag var tvungen att

påminna henne om...


Sedan var det ställande då,

under gång....

Måste bestämma mig för ETT kommando,

började vela där borta o sa stå o fick jobba lite extra,

istället för att använda stanna som jag har jobbat på att

få henne att förstå...


Jag menar hur dum får man vara :S

Uscha illa, dumheter från matte...


Har nu bestämt mig för att hålla mig till stanna vid ställande under gång...

O får träna in på stå, vid bara stå :P


Bara en gång kvar nu då,

o så en bonusgång då det är individuell träning,

hjälp där hjälpen behövs....


Det har känts som lagomt när man tänkt på det,

dryga tre veckor kvar till tävling,

men så när man kollar o ser att det BARA är två ggr kvar av kursen,

ja då kändes det inte lika bekvämt helt plötsligt.....


Nå vi kan ju inte göra bättre än det bästa vi kan,'

O det är det vi tänker göra :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards