Annerotts Kornelia

Alla inlägg under mars 2012

:)

Av fritiden - 1 mars 2012 08:54

En dag kommer det att stanna,

o då bli det nog jobbigt..

Inget viktigt så,

men jag har efter att jag börjat komma igång med att röra mig igen,

faktiskt gått ner i vikt.

Min vikt är ju känd för att kunna öka flera kg på bara ett par dagar.

Vätskan stannar kvar i min kropp bara.

Den gångern det var som värst gick jag upp 12 kg,

fick inte på mig mina egna mjukisar,

utan fick låna gubbens.

Kunde inte ligga o sova för då kändes det som om jag badat o dragit in vatten i lungorna :(

Men det har varit väldigt lugnt på vätskeansamlingsfronten....

Peppar, peppar..

Nå idag ställde jag mig på vågen igen,

- 5 kg faktiskt.

O det som ä skönast är att jag får på mig mina arbetsbyxor 

som jag beställde för ca ett halvår sedan eller lite mer.

Jag fick dom inte ens upp över mina lår :S

Så de har legat o skräpat,

nu får jag inte bara upp dom dit dom ska,

utan de sitter runt midjan utan att spänna också :O

Så härlig känsla..

Nå tillbaka till min mätning ;)

midja -3 cm

under navel -1 cm

stuss -2,5 cm

lår -3 cm

detta sedan 11/1.

Så det händer saker o det är skönt :)

Av fritiden - 1 mars 2012 00:03

Min plan för dagen var att gå mittenslingan på en mil.

Men jisses, hur mycket jag än gillar att våren är på väg,

blev jag ändå lite deppad över att det var +5...

För på vägarna blir det sjöar, större o mindre, 

o så slaskigt sedan då.

Mitt mål är ju två mil/vecka.

O i måndagsgick jag åtta km,

så då har jag snabbt räknat 1.2 mil kvar.

O dåå jag börjar heltid från o med idag,

så måste jag ta det när jag verkligen har tid,

är ledig, eller masa mig ut innan eller efter jobb...

Men jag har ett mastodont schema från fredag till tisdag...

(För mig känns det som det.

Fredag 18-02

Lördage 14.20-21.50

söndag 21.50-07.10

måndag 14.20-21.50

tisdag 21.50-07.00

Så för att få till dessa 2 mil så måste jag göra det nu innan "arbetsveckan" startar...

Mina två mil är mitt mål, 

all övrig aktivitet är bara bonus...

Men att gå efter vägen som jag mätt upp kändes inte alls roligt,

vi skulle hinna bli väldigt blöta innan vi nått hem...

O regnbyxor kändes inte som ett alternativ...

Så det blev en resa ner till kask,

körde lite lydnad med lilla Gote innan där nere.

Men det var mycket svärt att få någon större koncentration från honom.

Så vi gick över till sittande medan han fick stanna gick jag ifrån o runt...

Han har lite svårt ännu att bli kvar när man går bakom honom...

Men det är bara träning som gäller ;)

Sedan blev det som uppvärmning 1000 m rodd, 4.28 min, det får jag vara nöjd med...

Hur länge sen som helst jag var där.

Fortsatte med "plankan", mage.

Triceps, biceps, rygg...

Hopprep 2 x 100 st, jisses vad man glömt bort detta med hopprep,

visst är det väl lite som att cykla...
Jag menar man fixar det, men jag kom som i otakt efter ca 70 hopp,

o var då tvungen att börja tänka,

vilket resulterade i ännu sämre takt...

Hahaha, ja tänk när man var liten o det flöt som vatten...

Cyklade på medelbelastning i 10 min,

o avslutade med rodd 500 m på 2.15 min..

Jissa om mina ben var mör :P

Men när jag kom hem,

kändes det ändå som ogjort..
Så jag tog hundarna o knatade iväg på en liten grusväg,

kom på att det varken är sååå mycket trafik där,

o det borde inte ha tinat på samma vis på den vägen.

O mycket riktigt det var fint underlag,

liite slask men inga pölar :)

Ficklampa hade jag med mig,

finns inga gatuljus efter den vägen.

Men den behövdes inte,

visst var det lite mörkt,

men månens ljus sken faktiskt igenom så pass att det funkade utan lampa.

Skulle lyssna på en ny ljudbok,

då "pojken som slutade gråta" av Ninni Schulman tog slut igår...

Till mitt förtret, de är väldigt bra hennes två böcker..

Hoppas hon håller på att skriva någon ny :)

Nu ska jag lyssna på Midvinterblod..

Menjag tog ur lurarna i öronen,

o släppte hundarna lösa,

på så vis skulle jag höra om det kom någon bil.

Vi fick 5 km i allafall.

Så nu är det bara 7 km kvar,

o det ska ju gå bra.

Funderar ver om jag ska ta dom i morgon fm..

SÅ är det gjort,

kanske blir en prommis med min vän i stan på lördag som bonus ;)

Vi skaäven gå vidare i vår kampträning i morgon...

Sedan ska jag ta en sväng om med min vän som äger hästarna som jag får rida..

Så trevligt att få den chansen ;)

Det är dags att börja skotträna lilla Gote igen o,

inget vidare resultat på skotten på MH hos tidigare kullar jag tittat.

Vi har inte tränat detta med honom sedan han var valp så det är väl dags för det då snart :)

Gubbe har snöat in på att vi ska skaffa en boxersom nästa hund...

Vilket inte blir i morgon eller nästa vecka eller de närmaste åren.

Men då vi inte vet så mycket om rasen så ska vi börja kika lite nu,

o hälsa på o så..
Då vi inte vill ha någon utställningshundsgener,

så kollar vi efter uppfödare som har premierat sina hundar inom bruksen.

Självklart gör det inget om den är exteriört perfekt heller ;)

Nää nu har jag tjatat färdigt ;)

Kram 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards