Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av fritiden - 8 januari 2012 21:30

Ja, vi tog helt enkelt o sket i våra planer för dagen,

det är väl ungefär som med nyårslöften,

båda är till för att brytas tydligen :S


Fast ibland blir det bra ändå :)

Men jag tvingade ut min stackars svägerska på en prommis som tog lite över en timma ;)

Det var sknt,

o rolskt fint månljus var det.

Fullmånen sken,

så man såg nästan nissarna sitta lite här o var i snön i skenet ;)


Passade på att göra någon inkallning per hund o en platsliggning :)


De bjöd oss på mat o umgicks lite innan det var dags att vända västerut i väntan på att vardagen skulle inträda. 


:)

Av fritiden - 8 januari 2012 11:01

Ja det var väl att komma igång fysiskt igen.

Fått som hemuppgift,

att få arslet ur soffan o benen att röra sig.

Gillar ju fysisk aktivitet i alla former.

Men eftersom sirapen som hållit fast mina fötter blivit halvtorkad honung,

har de varit omöjliga att lyfta.


Fick rådet att haka på guben när han åkte till jobbet o gå hem,

o så när han jobba fm,

gå i tid så jag möter honom.


Denna vecka har funkat utmärkt,

jag har gått,

visserligen typ bara mella 3 o 5 km.

MEN jag har tagit mig ut o gått.

Med hundarna :)


Vi har även varit iväg på gymmet en gång,

idag ska vi iväg igen.

Så det blir faktiskt två ggr denna vecka ;)

Vi tränade hundar igår,

lydnad, o lite hanteringsträning från okänd människa.

En "gammal" kompis ställde upp o hjälpte till o var domare.

Ina den fjaskan hon tyckte det var verkligt otäckt.


Men till slut så.

O Gote han bara stod där :)

Han hade inget emot vare sig tandvisning eller kroppsgenomkännande,

kolla så båda kulor fanns osv.

Synd att Ina har ett tungt bagage,

verkar inte ha kunnat tömma det ännu åt henne.

Men vi jobbar :)


Under veckan har jag tränat lite inna med hundarna,

Ina förstår nu ordet död,

hon kan lägga sig i den positionen från stående,

lite finslipning bara,

Gotes tass sitter fint,

håller nu på att traggla in att han ska vilja ta något i munnen,

För att jobba in apporten.

Detta har fungerat väldigt fint tycker jag.


Nu blir nästa steg att han ska förstå att han ska ha den i munnen tills vi säger loss,

men jag ser inga problem ;)

Så skoj.


Så nu har vi kommit fram till,

för att det ska bli endera hackat,

eller malet.

Inte hamna i situationen som ger vare sig eller.

Så ska vi fundera ut tvåsaker vi ska träna på md hundarna varje träningstillfälle,

o så avsluta med något som de är säkra på.


Mmmm, tror på detta :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards