Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Ledig dag, IGEN kan tyckas ;S

Av fritiden - 26 oktober 2010 19:16

Japp har faktiskt TVÅ lediga dagar,

men när man jobbar som man gör,

så är det nästan så att man behöver sova igen så,

så att de dagarna försvinner mer än ii ett nafs....


Som i morse sov till 11.20,

när på jorden hände det senast?

O ändå kändes det som om jag hade halva sandstranden från Långgrund i ögonen;S


Men men, så är det gammal som man är,

håller man kanske på att bli FÖR gammal.

FÖR gammal för allt.....


Men vad gör väl det.

Man får väl köra på tills man blir ung igen då.

Man blir ju det, det vänder ju slutligen :P


Äh, vad massa trams...


Nå min dag började med att jag skulle ha en ridlektion.

Det var ett tag sedan så jag såg verkligen fram emot den.

Så ner till paddocken det bar :)

Det blev en riktig travövning.

Inga bommar ingenting, bara vi :)

Minskningar ökningar o ställa,

skrittövningar ställa...

Jag blev svettigare än min häst idag,

men det var skönt ändå....

Tänk att man måste tvinga sig till att "må gott",

för det är ju det man gör....

O ändå sitter det sååå långt inne innan man lyckas få fram den där foten o sparka sig själv i arslet...


Kom fram till att jag ska jobba i skritten ute,

utanför paddockens fyrkantighet,

då hon har bjudning utanför,

men så fort jag provar att kräva något av henne i paddocken i skritt,

så stänger hon av...

Så det blir vårt nästa moment,

i paddocken blir det mest bara travjobb....


Kort o koncist,

min lektopn idag,

kunde jag skulle jag vilja ha minst tre ggr i veckan,

men som med allt annat så är det ekonomi o tid,

framförallt tid o....


Sedan tog jag o Ina o for ner på byn,

lämnade bilen där tog en prommis

upp sandladan,

en skogsbilväg som är väldigt oanvänd,

körde lite inkallning,

som går såååååå trögt,

hon kommer men det går sååååååå långsamt.

Så då beslutade jag att jag får väl backa då...

Leka fjanta ropa o jobba henne i hastighet fram till mig o då gick det genast bättre,

så vi får väl jobba så ett tag framöver nu då.

Vi körde lite lydnadsmoment efter vägen o det gick jättebra.


Kombinera nytta med nöje :)

Ska se om denna snö vill försvinna liiite mer så jag kan lägga ett sista spår åt henne, sen får man väl göra någon sökruta o...


Tänkte testa henne riktigt i vinter,

Låta henne spåra mig på byn :O

Får väl se vart det leder...

Nå nu är denna lediga dag över,

i morgon väntar ytterligare en...

Mmmmmm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards