Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Nästan ledig dag :P

Av fritiden - 28 oktober 2010 22:18

Idag hade jag möte på jobbet,

ett obligatoriskt sådant.

3.5 h, o 2 h åktid...

Men men så är det å det gav väldigt mycket :)


Guben följde med in, han jobbar ju em o eftersom jag hade kortdag så då

ville han haka på.

Ingen blev gladare än jag :)

När vi väl kommit hem igen så var det sååå underbart väder,

tänkte först ta en ridtur o jobba i skritten "utanför" paddocken,

inte runt den förstås utan längs vägarna våra =D


Men jag lät det vara,

tänkte istället ta det i morgon då,

då jag är helledig, hoppas bara att vädrets makter är med mig o ger lika bra väder som idag :P


Nå jag o Ina tog en prommis istället :)

O tur var det att hästen fick stanna hemma,

hon har inga skor på sig,

har ej haft sedan jag lämnade henne för betäckning för ca 2,5 år sedan.

Vi får väl se hur denna vinte blir,

om man måste slå på skor.


Men hur det nu var så höll jag o Ina på att halka våra ben ur led,

detta på en grusväg,

man kunda faktsikt skönja gruset under isen om man tog

på sig glasyga......

Nå vi skulle gå runt hade vi bestämt, runt berget o hem vägen.

Vi tränade på lite fot, gå före, stanna, inkallning, ja lite smått o gott hela tiden.

Gick bra :P

O det är bara o fortsätta o tjöta o tjöta :)


Sen kom jag att tänka på vad en tjej som var med o tävlade på lydnade sa.

Hon tävlade i lydnadsklass III, o dit är det låååååångt,

men vem vet vi kan ju faktiskt stå där en dag ;)

Vi kikade ju när de tävlade od e har ju en hel del andra moment än vi i ettan har :)

Bland annat ska de apportera en pinne bland många andra,

men den pinnen de ska apportera är en pinne som ägaren haft,

hållt i o gnossat in sin lukt.

Så läggs den bland ett X antal andra som inte ägaren varit i närheten av.


Denna deltagare sa då att man kunde börja enkelt o lite smått med

att man tog en kotte, o gnossade lite på,

sen la man den bland andra kottar,

eftersom de andra kottarna bara luktar kottar, skog o annat,

men absolut ingen påverkan av någon människa.

Sen låta hunden söka.....


Så på vår prommis tänkte jag.....

Hm............

Tog upp en tallkotte o en grankotte,

gick med dessa,

gnossade dem,

men det svåra blev att hitta kottar lite samlade inte bara en o en,

eller två o två....

Tillslut så fann vi,

o hon hittade den,

tog upp den,

mycket mycket beröm....

Så gjorde vi det ett par fyra fem ggr,

en gång misstog hon sig o tog fel kotte,

men då fick hon bara fortsätta leta....


Det blev en skoj prommis,

ända tills jag insåg att jag tappat kopplet :S

hade stoppat det i fickan,

men där ville det inte ligga :S


Vi vände,

kunde inte riktigt gå vägen runt utan koppel,

såg inte skymten av kopplet på väg tillbaka..

Som tur var hade guben knytit en av våra fina

chockrosa bajspåsar på det,

så det är väl bara att vända åter o söka i morgon,

det mörknade på så fort så det var ingen mening att söka :)


Nu har jag lagt upp MH äntligen på youtube o:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards