Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 1 november 2010

Av fritiden - 1 november 2010 10:15

Ja jisses vad tiden går.

Snart är det jul igen,

o julen vara ända till påska...

Nå en helt leidig dag :)


O så behöver jag hjälp för att få ändalykten ur vagnen o göra något :S

O tycker jag bara är trött när jag är ledig,

Ska man vara så när man blivit så gammal som man blivit :?

Det kanske är så bara,

hm, men det vill jag ju inte :P

Nä man får väl bara helt enkelt jobba på det :P


Nå min ändalykt var tung,

det behövdes jobba hårt för att lyfta den..

Men till slut så....


Sadlade  min gamla tant till häst o red ner till paddocken,

rida ute o jobba längs någon grusväg är inte att tänka på.

Det är bara råis...

Vi jobbade på i trav,

men jisses vad sur hon var,

kickade med bakbenen hela tiden,

Nä det var väl att ta i men,

hon gjorde det mycket,

så fort jag ville att hon skulle jobba liiite mer,

ge liite till :S


Men det var ganska tungt i paddocken o,

mjukt,

så hon fick jobba liiite mer än vanligt.

Det är ju bara så sjukt blött på backen,

på väg ner till paddocken gick vi över lägdan de haft hage i i somras.


O det är en stor,

ett par meter x en meter pöl,

o den såg ut att vara ett par dm djup...

Huffa....

Så det var inte konstigt att paddocken var tungjobbad,

man såg även vatten här o där i/på den o...


Nå vi jobbade på att ställa o forma,

ställa o forma :)

Hon tror ju som inte riktigt att man kan göra det,

hon tror inte man kan varken titta eller böja varken hals eller kropp :P

Man skulle kunna sätta ett spätt rakt genom mig,

när jag sitter i sadeln, sen skulle det inte vara någon skillnad

på när hon "vänder".

Ett hangarfartyg, så känns det ibland när man ska vända eller

rida på volt...


Eller, nä jag tror jag är lite ojuste nu...

Fullt så är det inte nu, hon har kommit en bit,

behöver inte vända helt rak i kroppen längre,

kan snegla lite ;P


Nå sedan tog vi en sväng längs vägen,

lite sidoförflyttningar,

o det är STOR skillnad att göra det utanför paddocken :)

Det gick jättefint.


Väl hemma så tog jag o la på lilla tömkörningsgjorden,

som är på tokförstor,

men med lite modifikation så "passar" den.


Tänkte jag skull prova longera henne lite,

men när man är ensam är det inte så lätt.

Inte jämt i allafall :S

Men det gick rätt bra,

hon fick gå över ett par bommar o så också,

bekanta sig lite med paddockens grejor.

Så hon fick gå ett par varv åt vardera håll.

Sedan "kopplade" jag om o jag började så smått

få henne att förstå att jag skulle GÅ där bakom o hon skulle gå framåt :)

Vi tömkörde så ett tag,

o gick sedan hem.


Hon var riktigt duktig,

reste sig på bakbenen två ggr, men det var medan vi provade få till lite longering,

inga sparkar..

Ja jag är nöjd..


Men det är klart jag kanske nöjer mig med liite :S

Vad vet jag :P


Men då blir jag ju glad o nöjd bra ofta då i så fall :P


Sedan for vi nästan hela familjen o bowlade,

inte så ofta det blir sådant nu för tiden.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards