Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 12 november 2010

Av fritiden - 12 november 2010 11:45

Idag tänkte jag hinna ut o rida på min Donna,
ta "slalomlektioner" i skogen :P
Lovade att jobba på förflyttningar o böjning,
så min häst lär sig att man kan gå ställd men ändå framåt.
Ina fick följa med upp,
hon har ju lite problem att följa med mig ut,
men vi måste ju jobba bort det,
så denna gång klev jag aldrig av hästen utan lyckades få Ina att följa med,
o till slut att gå före oss,
vi red upp i skogen,
men det funkade väldigt dåligt för mig o Pridan :S
Hon fick någon slags tilt o bara körde upp huvudet,
o gapade :S
Ville inte alls lugna ner sig o stanna upp o inte snubbla blint på,
då hon bara bråkade mot mig så tänkte hon inte alls på hur/var hon gick,
nä det var ingen mening.
Så vi gick ner igen,
Ina fick gå hem o, o gå in medan vi fortsatte.
Vi red ner på parkeringen bredvid våran tomt,
vi jobbade där på att böja o flytta, böja o flytta,
men hon blir som trilsk,
men efter ett tag insåg hon att det var ingen större mening med att bara bråka,
så då gick det ganska bra trots allt,
men gapandet måste göras något åt.

 
http://www.filippasridsport.se/
Detta ser väl kanske inte så tokigt ut :P
Nå man får väl kika nästa gång man tar sig ner till sundsvall,
på hööks där får man kika,
men ett remontträns måste det väl bli då.
Vi avlsutade med att stretcha halsen,
vilket jag tyckte gick jättefint,
inga problem med att nudda mina tår inte...
Nu pratar jag förstås om Pridan o mina tår :P
Sen blev det Inas tur på byn :P

Av fritiden - 12 november 2010 11:44

Nu då jag fått definitionen av fritid klar för mig,

så ser jag ju att i helgen blir det inte mycket tid som kommer att kallas fritid :S

Fritid var ju de stunder (tiden) som man inte åt, sov eller jobbade.

Nu är det så att jag jobbar natt i natt,

sov visserligen inte sååå länge i morse,

men måste ta igen den i eftermiddag då,

så där emellan äter man väl antar jag ;P

Så jobbas natten,

sover o äter o sover lite till för att orka med nästa natt,

sovar kanske hinner  fika innan jag far o jobbar igen,

som tårta på moset (eller vad säger man),

så jobbar jag eftermiddag på söndag :D

Så det blir bara 7 h o 20 min från morgonens utstämpling till em instämpling.

O sen far jag hem o sover IGEN antar jag :)

Kanske hinner fika lite innan ögonen far igen :S

Så fritid dfram till måndag,

känns liiite obefintlig.

Men den finns =D

Så idag SKA jag ut i skogen en sväng med min största o äldsta dam,

jobba lite med undanflyttningar,

o böjning i hals,

mjukgörande o krävande :P

Men det blir ingen lång snutt,

tur skogen är så nära :)

Sen så ska vi faktiskt testa ett litet experiment :P

Ina ska få spåra mig på byn :)

Då snön kommit blev det lite svårt att gå ut i skogen o lägga spår,

åtminstonde för min hjärna tog det stopp :S

Kanske finns de som har smidiga lösningar på det o vintertid,

då menar jag inte att flytta söderut ;D

Men vi exprimenterar lite,

där är det ju plogat,

o hon ser inte mina spår :)

Måste ner med snoken för att hitta dom o slutligen mig.

Det ska bli spännade :)

Vi återkommer med det :)

Igår skickade jag ett mail till Brukshundklubben,

för att höra vart närmsta försvarshundsutbildning finns,

utgår från min adress då,

som är mitt i skogen,

mellan allt.

Bara massa mil till allt :P

Men, men som man bäddar får man ligga va :)

(Vi jobbar på att ta oss närmre civilisationen, men det är ju inte bara att packa ihop o flytta heller :S)

Hoppas på att jag får svar o att det kankse är i den staden jag jobbar i i alla fall,

annars känns det som en omöjlighet :S

Kör ju i snitt 100 mil i veckan till den staden,

för att kunna jobba,

ska man då sitta o köra uppåt kanske 13 mil åt andra hållet då för att gå kurs,

hm, känns omöjligt.

Men nu ska jag inte hänga läpp,

svaret har inte kommit ännu :P


Oh om man hade varit ledig sista helgen i november,

det blir ju som stiltje med allt vad träning är (med vovven)

har kört fast lite,

känns som om det vi tragglar börjar bli trist för min vovve,

(o kanske lite för mig o då blir det ju det automatiskt för min vovven o:S undrar vem av oss det var som började ge den andra det intrycket =D)


Kramfors bhk har en helgkurs i lydnad,

skulle vara så kul att ge sig iväg på något liknande,

nu är det inte bara för att det är en lydnadskurs,

skulle i princip kunna få vara vad som helst,

men komma iväg så där,

träffa andra "hundmänniskor" hinna få lära känna dom,

se/höra vad de gör när de kör fast,

jag är ju som jag sagt tidigare, alldeles grön på detta med bruks o lydnad.

Lika grön som min vovve.

Men vi vill bli annat :)

Äsch nog med strunt nu,

inte skulle min fritid idag gå till att sitta här,

framför en dumburk,heller..


Nä kram o ta det försiktigt nu...

Av fritiden - 12 november 2010 11:15

Jag lämnad min halsduk år lille Ina,

hängde den där jag började mina spår :D


Gick sedan iväg mellan hyreshusen,

mötte en farbror som korsade min spår (hm,kanske lite väl detta,tänkte jag,

förbi husen där det går mest folk hela dagarna,

barnen från skolan springer där när de ska till o från lunchen,

när de ska till o från affären,

o folk som ska till o från bibblan),

men fortsatte bortom garagen,

svängde vänster där,

gick ca 100 m o stannade bakom gymbyggnaden.


Medan jag stod där o väntade så insåg jag,

hur tokigt det var,

men men,

det är ju inga krav på henne så det är väl inget som ska bli tokigt för det :S

Så såg jag dom komma vid garaget,

hon jobbade på bra,

men tappade ca 60 m bort,

sökte o sökte,

blev lite stressad lyfte huvudet från backen,

nå väl,

till slut så,

med lite hjälp av Niklas,

så återfann hon sin älskade matte <3 <3


Så med facit i hand,

så blir det inte liiika långt nästa gång,

sedan så ska jag "tappa" en sak till efter halva vägen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards