Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 10 november 2010

Av fritiden - 10 november 2010 22:39

Av dagens/kvällens fritid,

efter mockning av stallet o kvällande så hämtades

Inas kampkudde,

hon slutade ett tag nästan att leka med den,

var inte intresserad av den..

Men nu finns det inga tveksamheter igen =D

Hon bara älskar den,

hon drar o kampar till o med,

vill inte släppa,

så nu får vi jobba på det o ;P


bildbombning:)

Lite bevis på att det går framåt i kontakten :)

Mer bilder blev det, men de går ju inte att rotera,

o jag sparade dom liggandes,

så jag får ta bort o göra om,

men inte ikväll :P              

Av fritiden - 10 november 2010 22:07

Eller jo, man väljer bara vad man ska ha den till,

ibland måste man prioritera...


Så här står det i Wikipedia....


FRITID:

Fritid kallas den del av dygnet och veckan som inte upptas av arbete, måltider och sömn. Fritid är således i strikt mening all den tid som en person förfogar över själv. I praktiken är den upplevda fritiden avsevärt mindre när en stor del av tiden åtgår för hushållsarbete och resande till och från arbete eller fritidsaktiviteter.

Brist på upplevd fritid kan orsaka symptom av stress och trötthet, vilket fått till följd att från år 2004 förekommer friskvård som av läkare förskriven åtgärd, till exempel fysisk aktivitet på recept (FaR). I föreläsningar och litteratur om stressrelaterade sjukdomar rekommenderas att "riktig" fritid alltid bör förekomma och därför planeras in.

Fritidsbegreppet kom till i samband med industrialiseringen. Tidigare hade jordbrukssamhället inte innehållit tid för någon "fritid".



Så eftersom jag slutade arbeta 14.40 idag så har jag haft gott om fritid,

Men sedan förvaltade jag den på ett sätt som gjorde att det upplevdes som

om jag hade typ bara liiite lite tid till min fritid :)

Men ibland måste man bara ta av sin fritid,

o ge till andra :)

Är det inte så det blir :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards