Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2012

Av fritiden - 25 juni 2012 20:00

Ett welsumerägg på 4 dagen.

verkar som om det är 5 av dom o som växer.

tyvärr kan det vara så att två vuxit med dött av.

Men de är lite svåra att se genom då de är så mörka.

Så de två jag är osäker på får ligga kvar.

Dumt att kasta o så har jag haft fel.

Men ett av dom är jag helt säker å är tomt.

Av fritiden - 25 juni 2012 10:45

Eftersom min syster o hennes dotter var tvungen att resa hem abrupt idag så tog vi en tripp till Birsta.

Inhandlade lite saker till vovvarna, sängkläder o gardiner.

O träningskläder förstås.

Har ju börjar träna på löpbandet på KASK,

funkar hyfsat, men är ingen löpare.

med det är inte sagt att man inte kan bli ;)

Om tjuren finns så :P

men jag har ju inga egna shorts,

o när man springer bör man ha några som passar liite bättre.

O snart inga egna mjukisbyxor.

Måste ta mig i kragen o idas gå på en affär.

Ah, men nu har jag ny täningströja o tt par kniskers i löparmodell :)

Testade givetvis dom ikväll.

Eftersom jag är sån dålig löpare så har jag bestämt mig för att,

både köra dessa program som finns på bandet.

MEN även kombinera ihop egna.

Med joggintervaller.

sagt o gjort, körde först proram fyra,

men hade inte lägre hastigeht än 6 km/h.

Sedan körde jag 2 min på 7 o joggade sen 2 min på 8 joggandes,

Körde så i 30 minuter.

Funkade fint.

jag kan ju ;)

Av fritiden - 23 juni 2012 16:45

Firade misdommar o sonens student uppe hos svägerskan.

Det var verkligen trevligt.

Min syster som bor långt bort o hennes dotter ;) kom upp redan på torsdagen,

likaså två av de minsta systrarna o systerson.

Min mor o sambo kom upp på fredagen.

Så var vi på bygdegården o firade midsommar,

sedan åt vi förstås gott,

hade gjort en 5-kamp som blev en 8-kamp innan det var färdigt.

Var så trevligt så.

Så trevligt att vi fick vara hos svägerskan,

lite mer plats där ;)


Av fritiden - 20 juni 2012 22:45

Hm, då dotras kompis från byn som var med på SDS,

inte ville vara kvar lägertiden utan åkte hem i söndags,

så blev det alltså en tur till Föllinge idag för att få hem dotra.

Men som de säger inget ont som inte har något gott med sig ;)

Vi fick vara med o se dansuppvisningen.

Superroligt.

vilket enormt arbete de lägger ner,

visst det kostar engar att vara md.
men jämför man med vad de får under lägertiden.

Ja det är ett billigt läger :)

O hon har haft det superroligt o underbart.

Kul att få ge henne detta :)

Av fritiden - 20 juni 2012 15:45

Jippi,

idag kom de med posten.

Äggen från Halland.

2 hade tyvärr spruckit :(

men resten är hela o fina.

Så nu ska dessa få vila lite innan de läggs in till de andra.

Av fritiden - 19 juni 2012 21:30

SKull ta en5km prommis genomskogen,

det gamla elljusspåret,

brukar kunna vara liiite blött o geggigt,

men inte så mycket så det ställer till besvär.
Men desom tagit över en gård uppe i byn,

har tydligen har avverkningsmaskin som kört i det gamla elljusspåret :´(

Ja, jösses.

En skogsmaskin kan väl köra i skogen?!

Detta kommer aldrig att återhämta sig.

Med tanke på att det är lite kladdigt i vanliga fall.

Sååå, trist,

brukar löpa efter denna sträcka,

vilket var tanken idag o,

men det var omöljligt.

Jag testade springa brevid,

men där var så mycket ris från träd de fällt :(

Ja, ni kan ju förstå hur hundarna såg ut när vi väl kom hem......

O mina byxor revs sönder :(

Ja, ja det blev 8 km prommis i alla fall.

Av fritiden - 18 juni 2012 10:30

Cyklade till Håsjö idag.

3.3 mil på 1 h 26 minuter.

Nöjd, om det inte vore så att jag fick punka.

Nåja, tur i oturen så fick jag det när jag nästan var hemma.

Hade fortfarande lite luft kvar i däcket,

när jag klev av cykeln hemma.

Självklart var det bakdäcket,

vilket försvårar lagning hemma :(

Nå, vi får se hur det går.

men lagas måste den.

En fri service ingick när vi köpte cyklarna så vi måste ta o utnyjtta den o.

inom ett halvår var det.

Min cykel har ju som krånglat med växlarna sen jag köpte den.

Men som svårt att åka in innan man börjar jobba.

hm...


Av fritiden - 17 juni 2012 16:15

Vi hann med en prommis med hundarna på 5 km innan vi for hem <3

I skogen.

Gotes träff med lammen <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards