Annerotts Kornelia

Alla inlägg under juni 2012

Av fritiden - 16 juni 2012 20:30

Idag har jag promenixat med hundarna.

Ovanligt va ;)

Mitt liv är nog bra enformigt :S

Men är det inte så det är?

Nåväl, tycker inte alls att det känns för enformigt i allafall.

Eller det enformiga känns skönt.

Med hundprommisa,hundträning o cykelturer,

inte att förglömma träningen på KASK.

Blev en mil med hundarna.

Hittade denna efter vägen o hundarna klättrade faktiskt stegen upp,

fick Inaatt t.o.m klättra ner <3

Sedan for vi upp till svägerskan o hälsade på,

Gote fick sitt första möte med får,

eller detta var lamm då ;)

Tog en till prommis med henne o hundarna på5 km.

Så sov vi kvar.

Händer ju int så ofta nu för tiden :S

Av fritiden - 16 juni 2012 10:15

Idag är de då inlagda i kläckaren.

Nu ska de ligga där ett dygn innan de vänds för första gången.

väntan o väntan.

Ska kläckas från o med 5/7 o framåt :)

Av fritiden - 15 juni 2012 22:00

Ja, från o med idag är hela familjen ledig :)

Jag har skjutsat dotra upp till Föllinge,

blev en nätt tur.

Hon o en kompis ska vara där i 5 dagar på SDS sommardansskola.

De var supernervösa o förväntansfulla :)

Hoppas de får det underbartskojigt.

Kom ihåg då man fortfarande kunde känna sig så :)

Det var ett tag sedan :(

Men så kan det vara.

Hjälpte dom att fixa i ordning,

de skulle sova på Cederbergsskolan,

de var 9 st i den salen där de skulle sova.
SDS hade ordnat med fika till föräldrarna,

man skulle inte åka hungrig hem ;)

Tog vägen ner till TUllus för att hämta ett par Hedemoraägg,

som jag ska lägga i kläckaren.

Blev ju inget av de förra äggen,

så denna gång köper jag rasrena ägg.

Hm, undra om man kan säga att ägg är rasrena :P


Var bara tvungen att stanna o ta ett kort över detta underbara Jämtland <3

Slåtter o snö på samma bild :D

Underbart.

Fick med mig 7 ägg,

fler hade hon inte.

Men det får duga.

Hoppas att de är livskraftiga bara.

Tänkte svänga in i Rise för att köpa till ett par,

honsom jag lämnade Pridan till på betäckning har tydligen börjat ha höns också,

o säljer avelsägg av hedemora.

Men fick inget svar där,

vilket var lika bra.

För när jag hittar igen annonsen på blocket,

kikade medan jag stod i Krokomsporten för att se om det fanns något mobilnr,

så har hon höjt äggen med en 10:a st.

O då kan jag vänta. 

Alla andra annonser som finns går de på 15kr/st hedemora,

så då känns det dumt att köpa för 25kr/st.

Så jag for hem med de äggen jag köpt.

Nu ligger de o vilar i rumstemp,

ska så göra ett tag innan de läggs in i kläckaren.


Av fritiden - 14 juni 2012 20:45

Dagens cykeltur fick bli på milen.

Tog mig 29 minuter.

Känns somlagomt det.

Av fritiden - 14 juni 2012 13:00

Då har hundarnafått cykla :P

Eller nä,

jag har cyklat i Inas tempo o de har sprungit med.

Så heter det ;)

De fick springa 4km,

det duger åt dom så länge :)

Funkar fint så vi kommer väl fortsätta med det.

Lite svårt med Ina då hon inte springer vidare värst,

men det är väl höfter o armbåge förstås.

Men ack desto viktigare att hålla hennes muskler o kondis i trim.

Lagomt ska det vara.

Kram

Av fritiden - 13 juni 2012 22:30

Då var våra två dagar i Umeå över,

O sonens studnettid över,

för denna gång :)

Tog min morgonkaffe ute i underbart väder i väntan på att väcka övriga familjen,

så vi skulle ta oss hemåt i skaplig tid.

Hämtade hundarna när vi kom hem.

De hade skött sig så bra :)

Fint, så man vet att man kan lämna dom omdet skullebehövas fler ggr :)

De hade fnkat så fint på prommisarna så.

Ja,nu ska jag provanjuta av resten av minsemester :)



Av fritiden - 12 juni 2012 22:45

Ja,då har vår äldsta son tagit studenten:)

Känns underligt.

Superfin var han o alla de andra förstås :P

Sååå varmt medan vi stod ute o väntade.

Sedan när det var dags för flak så började det att regna förstås :(

Ja det varlite fler flak än man ser i Östersund :)

Sedan fikade vi med sonens svärföräldrar,

de bor på 9:e våningen.

Det var så det sög lite i magen när man stod ute på balkongen o kikade ner ;)

Vi tog en lugn kväll,

hämtade sonens saker från lgh,

han hade packat ihop allt o lgh var urstädad <3

Så var det ;)

Av fritiden - 11 juni 2012 09:30

Japp, har precis lämnat våra två huliganer på ett hundpensionat.

Känns så där :S

Superbra att vi har ett hundpensionat bara 3 mil bort :D

Men första gången vi lämnar dom till någon.

Fast hon är van förstås,

o fått all info jag kan komma på.

Ina är ju inte så förtjust i andra människor,

o man vet ju aldrig hur de beter sig när man inte är där.

Fast det är bara två dygn,

så de hinner väl inte bli varm i kläderna ;) 

Det blir säkert skönt för dom o,

få lite semester ;

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards