Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

En ridtur..

Av fritiden - 12 november 2010 11:45

Idag tänkte jag hinna ut o rida på min Donna,
ta "slalomlektioner" i skogen :P
Lovade att jobba på förflyttningar o böjning,
så min häst lär sig att man kan gå ställd men ändå framåt.
Ina fick följa med upp,
hon har ju lite problem att följa med mig ut,
men vi måste ju jobba bort det,
så denna gång klev jag aldrig av hästen utan lyckades få Ina att följa med,
o till slut att gå före oss,
vi red upp i skogen,
men det funkade väldigt dåligt för mig o Pridan :S
Hon fick någon slags tilt o bara körde upp huvudet,
o gapade :S
Ville inte alls lugna ner sig o stanna upp o inte snubbla blint på,
då hon bara bråkade mot mig så tänkte hon inte alls på hur/var hon gick,
nä det var ingen mening.
Så vi gick ner igen,
Ina fick gå hem o, o gå in medan vi fortsatte.
Vi red ner på parkeringen bredvid våran tomt,
vi jobbade där på att böja o flytta, böja o flytta,
men hon blir som trilsk,
men efter ett tag insåg hon att det var ingen större mening med att bara bråka,
så då gick det ganska bra trots allt,
men gapandet måste göras något åt.

 
http://www.filippasridsport.se/
Detta ser väl kanske inte så tokigt ut :P
Nå man får väl kika nästa gång man tar sig ner till sundsvall,
på hööks där får man kika,
men ett remontträns måste det väl bli då.
Vi avlsutade med att stretcha halsen,
vilket jag tyckte gick jättefint,
inga problem med att nudda mina tår inte...
Nu pratar jag förstås om Pridan o mina tår :P
Sen blev det Inas tur på byn :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards