Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

FI:s fiende nr 1...

Av fritiden - 22 november 2010 23:38

Det är nog jag det.....

HAhahahahahahahaha.

Eller nåt :P

 

Om man ska se till den inre stressen som man har,

som många kvinnor har,

är det inte då så,

att vi SKA jobba lika mycket som männen,

vi SKA tjäna lika mycket pengar som männen,

vi SKA inte stå vid spisen mer än männen,

vi SKA inte ta hand om barnen mer än männen,

vi SKA inte gör mer än männen, överhuvudtaget,

vi SKA ut o roa oss,

vi SKA vara BÄST,

vi SKA vara BÄTTRE ÄNDÅ,

vi SKA ha tid för oss själva,

vi SKA,

vi SKA,

vi SKA,

vi SKA......

 

Jag skulle vilja vrida tillbaka tiden,

tiden till då våra barn var små,

vara hemma med dom,

kosta vad det kosta ville,

vill givetvis att min älskade make även skulle få vara det,

familjen tillsammans helst,

o jag vet att även han vill det,

eller det var ju då,

så ville då :P

Vara hemma tills de är så stora att det ej behövs,

ville inte ha det dåliga samvetet som kom när de utsjasade slockat,

Ha tiden o tålamodet att sitta ner med läxläsning efter skolan,

vara hemma o ta emot dom i dörren när de slutar,

eller ännu bättre vänta på dem vid skolgården,

ha orken att läsa en extra bok vid läggdags...

 

Ja om jag kunde vrida tiden tillbaka,

hade det då sett annorlunda ut?

Svaret är nä,

då inte pengar inbringas,

hur ska man då kunna leva,

kärlek o luft räcker inte hela vägen...


Så JA, jag antar att jag är en STOR fiende till bl.a feministiskt initiativ :P

Fast det stod att jag låg åt det hållet när jag testade mig inför valet :O


Klart jag vill ha lika arbete för lika lön,

finns inget annat,

men det ska inte kvoteras in,

vare sig det gäller kvinnor,

invandrare, homosexuella, bisexuella, eller annat.....

Sedan kan det,

eller det är bra med blandad kompott på arbeten,

ungefär lika många män som kvinnor.


Men jag önskar att alla fick chansen att vara hemma med sina barn,

ge den ömhet o kärlek o tid som faktiskt behövs,

O framförallt orken,

vad kan det ge för gott att två föräldrar jobbar heltid,

jo pengar förstås :S

Men annars då,

jobbar 7-16 om de har tur, annars är det skift :S

barnen på dagis 6.30 - 16.30 om de har tur,

hem, båda jobbat,

alla trötta,

ja fortsättning har vi väl de flesta..


Nu säger jag inte att man som kvinna inte ska ha en karriär,

men vi måste väl ändå ta hand om de vi så egoistiskt har tillverkat,

Det gör man inte genom att tänka på sig själv,

alla har vi kommit genom egoism,

det finns inget så egoistiskt som att skaffa barn,

det är för ingen annans skull än sin egen,

då är det väl något som ändå måste ha tänkts igenom,

inte att jag SKA HA min kvaltid,

egentid o.s.v


Hm, ojojojojojoj, vad jag svamlar :P

 
 
weea

weea

24 november 2010 20:20

Hummmm.....
Ja tiden räcker inte till allt...

http://weea.bloggagratis.se

fritiden

24 november 2010 23:25

Nä du min vän, ibland är jag brydd,
om tiden verkligen är till för oss :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards