Annerotts Kornelia

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

relational management

Av fritiden - 26 november 2010 00:03

Japp,

Idag har vi fått dcen stora äran att delta i SPA...

O då är det inte spa som i lerinpackningar o massage o liknande....


Nä SPA idag betydde,

Systematisk Psykosocial Arbetsmiljö....


O jag måste bara säga,

detta är ju ett ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat...

Om jag hade kunnat backa tillbaka tiden,

hade jag nog läst beteendevetenskap eller till psykolog...

Nu  är det ju faktiskt så,

att jag är för gammal,


Det är ju bara så,

att ålder ger eftertanke,

visst kan jag plugga,

men jag vet att plugga ger skulder,

skulder som jag måste kunna betala tillbaka,

o då gäller det att jag får ett jobb efter att jag pluggat o,

o då finns ju en viss rädsla då,

vad händer om jag inte får något jobb....


Jo men det vet vi ju alla,

lånen ska betalas tillbaka ändå,

o räkningar ska betalas likaså...

Så, därför menar jag på att jag är för gammal.


Men vem vet......

Man ska inte ropa hej innan man klivit över bäcken :P


Ett par ord han sa,

psykologen, psykoterapeuten,

det var något som det känns som om jag faktiskt jobbar med,

med mig själv alltså,


"OM JAG VÄLJER MIG SJÄLV, BETYDER INTE DET ATT JAG VÄLJER BORT ALLA ANDRA"


Ett annat


"När man är en björn med en mycket liten hjärna o tänker ut saker,

upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan,

är annorlunda när den kommer ut i det fria o andra människor ser på" nalle puh :)


Nå som sagt detta ämne skulle JAG kunna jobba på/med hur mycket som helst,

men det hela (dagens arbete o träffarna framöver) går ut på att man ska känna lusten o jobba oss från olusten...


Jag känner o glädjer mig då förstås,

denna resa kommer att ge mig så mycket privat också,

men är det inte så att ska man fungera på arbetet,

måste man må bra i livet, allmänt :P


Så för att nå dit,

bort med energitjuvar,

inte det enklaste att göra,

alltid enkelt att skriva,

men från skrift till handling,

inte det lättaste,

sedan om det är någon med blodsband eller någon man alltid stått bi,

ja då är det väl ännu svårare..


MEN som det står inledningsvis,

Om jag väljer mig själv,

så betyder inte det att jag väljer bort alla andra........


Men hur implementerar man då detta hos sin omgivning,

utan att det skär sig,

eller måste man även ta det steget :?


Nå, man kaske skulle ta sig en funderare ändå,

på att läsa till beteendevetare :?


En spännande tanke :P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fritiden - 1 december 2019 19:49

       

Av fritiden - 29 november 2019 22:20

Jag är en sådan som har lite svårt att boka, planera. Det blir en stress i mig som jag inte lyckats jobba bort sedan den tiden jag inte fick ihop alla måsten o krav som inte gick ihop med mitt liv. Då jag har/hade svårt att säga nej, gav mig själ...

Av fritiden - 29 november 2019 22:15

             

Av fritiden - 23 november 2019 22:00

  Idag var Idun på sin första KU. Det var urban miljön som stod på agendan.          Hon jobbade bra tjejen ❤️🐾     ...

Av fritiden - 21 november 2019 10:43

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards