Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 22 september 2010

Av fritiden - 22 september 2010 11:19

Japp så är det, vi vet alla att dagarna bara springer iväg....

Denna semestervecka hör inte till några undantag den....


Känns som om det bara har varit skitväder, men när jag tänker efter så

ljuger jag då.... :P

Eller :S Hm, vilket minne man har :)


Men vi firade mor i helgen, hon blir 60 år, hm funderar man lite så

inser man att det är snart min generation som är äldst :O

Nä, det slutar vi tänka på genast ;S


Idag skiner solen, frosten låg kvar i skuggan när jag var ut nyss.

Jag ska göra färdigt en "panikhage", hästarna går i lera upp till karlederna i sin

hage, inte bra.....

Jä..a regnande som varit, öst ner, duggat öst ner så har det hållit på,

ihållande när det väl har regnat.....


Sedan blir det en ridlektion, det var ett tag sedan, TID o TID o TID, hm....

Tänk att det är sååå sällan som man lyckas få den tiden till det som man tycler är roligt :S


Eller är det så att man egentligen inte vill ha roligt,

så det är därför man så sällan skaffar sig tiden till att ha roligt :P


Men som sagt idag lyckas vi synka en ritlektionstid =D


I morgon är sista semesterdagen för denna gång :S

Hoppas på en fiiin sådan inget mer regn :D


I kväll har de KM i lydnad på klubben, skulle varit skoj att se,

då jag vet att minst två av deltagarna är "kurskompisar" från i försomras :)

Men jag hinner inte ha två skoj samma kväll :P

Man kan inte fååå allt :) Hinner inte riktigt rida färdigt min lektion innan första starten går,

kanske skulle lyckas komma dit o se någon i de högre klasserna, det skulle i o för sig o vara intressant.


Men nä, det är ju de lägre klasserna som är intressant o roligt att  se denna gång,

då det är folk som man "känner" o som står på samma nivå ca som en annan :)


jag har varit väldigt slö o slapp med träning....

Men vi jobbar på det, jobbar på fotgående o platsliggning o stående o läggande under gång... Men det är slött av mig, jag vet så slött, o ingen annan än mig själv att gnälla på ;P


Vi är anmäld till en tävlingslydnadskurs som ska börja nu på söndag. =D

Det största kruxet är att det är 16-18 o jag jobbar natt,

både natten innan o natten då...

Brukar försöka sova mellan 18-20 för att precis orka med natten..


Men jag måste ju försöka, ledig måndagen sedan då. Men jag brukar ju vara på så dåligt humör efter att jag har jobbat natten..

Det blir verklingen en prövning då :S

Examen är då en lydnadstävling 23/10 hm...

Detta som klubben betalar, de betalar alltid den första tävlingen inom klubben :)


japp det är bara o jobba på o bita ihop :)


Äntligen fått tag på en lgh åt sonen som går på gymnasiet i stan o :)

Varit lite smårädd att pendlingen ska hinna få honom så trött o less.

Åker 5.35 på morgonen åter 17.50 det är inte skoj,

o ska hinna göra läxor o sånt o....

Näe...


Det konstiga med inackorderingstillägget är då att de går på hur långt eleven har till skolan från hemmet..

Är inte det underligt :O Hyran är ju lika dyr om de har 10 mil eller 15 eller 30 :?

Men så är det inte i CSN:s värld..

O i stan har/är det skitsvårt att få en bostad,

ett rum i en lgh ingen egen ingång, gemensam toa/kök/vardagsrum med innehavaren 3000-3500 spänn :?

Hm.......


Men men som sagt nu är det löst, nu ska vi bara flytta in sonen o, försöka hitta en säng på blocket, det är väl i stort det som saknas..

Resten finns lagrat :)


Japp o där står vi nu, med mina bränslekostnader, plus hyran åt sonen som vi får nästan halva hyran betald av CSN...


Börjar man räkna efter så är det väldigt väldigt tragixkt vad pengar det går.........



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards