Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 30 september 2010

Av fritiden - 30 september 2010 22:31

Innan man vet ordet av så är hela veckan gådd o

man står där lite med skägget i brevlådan..

Så det är bäst att träna lite varje dag :)

Idag körde vi platsliggning inne,

la lite karra på en tallrik bakom Ina så fick hon lägga sig,

så gick jag o satte mig på stolen,

så fick hon beröm o karra lite då o då,

men hon skulle ligga kvar....

Detta var jättenyttigt för henne,

tålamod, tålamod...

Detta måste vi göra varje dag,

o öka tiden..

Hon låg där o väntade på att få sitt varsågod så hon fick ta sina karra

från tallriken bakom,

hon hade ögonen på mig för att se om jag

tänkte komma o tillåta det...

Ja det var nyttigt.

Sedan körde vi lite inkallning ute,

nöjd äver där,

liggande när vi går,

nöjd,

ställande när vi går...

Nöjd,

lite approtbocksträning,

nöjd...


Ja på det hela taget nöjd,

för det är vi inte framme vid något stordåd...

Nä, men jag är nöjd över vad vi har åstadkommit tillsammans ´=D



Livsan fick kolla tänderna medan Ina satt fot,

svägerskan har gjort det en gång o.

Imorgon ska vi upp till svägerska då hon fyller idag,

tänkte passa på o se om ett par tre stycken kunde hjälpa mig med detta då..

Då det var en viktig läxa o till på söndag :)


På söndag är det dags för både ridlektion o hundkurs :)

Det blir skoj...


Japp,

som jag sagt förut,

allt kommer att ordna sig...


Bara fortsätta jobba upp lamoan,

inte låta den glida ner för långt,

eller låta någon prova släcka den,

inte någon fler gång...

Det räcker med det :)

        

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards