Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 29 september 2010

Av fritiden - 29 september 2010 22:15

Min dotter ville rida, hon har inte ridit Pridan sedan Pridan var

dräktig i ca tredje månaden.

O nu är ju lilla Fabbe 15 mån ca....

Så, ja det var ett tag sedan...


Ingen blev gladare än jag :)

Så vi gjorde i prdning henne, stallade in Fabbe,

o iväg det bar till paddocken..

Dotra fick rida henne ner till paddocken,

Pridan har ju som varit grinig när jag har bett henne jobba,

när hon inte velat mer...

Så lite orolig var jag allt,

men dotra fick ta pisken eftersom inte Pridan ville trava...

Ja det hela gick riktigt bra,

hon hittade takten till slut.

Fick rida över lite bommar,

sedan skulle hon hoppa då,

o ja hon ramlade av, ont gjorde det i höft o huvud.

Men det gick bra.


Hon fick vila ett tag så då passade jag på att rida,

vi joppade då 65 cm,

det känner jag mig nöjd med :)

Det var riktigt skojigt =D


Så fick dotra kliva upp igen o red vägen hem..

Så det blev ingen rädsla så i alla fall,

tack o lov :)


O hon har bestämt att hon ska rida i helgen igen :)        

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards