Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 28 september 2010

Av fritiden - 28 september 2010 22:33

Ja, man måste ha tro....

En tro på sig själv....

En tro på att det blir bra...

En vacker dag....

O det känns som om man kan land där...

Sedna jag bestämde mig i söndags att jaga bort dessa spöken o skuggor...

Ja det känns bara bra...

Fast jag tror att svackor kommer...

En del kommer att bli djupa....
Men de kommer jag att ta mig upp ur...

Gropar som dessa kommer att gräva...

Man tror att spöken o ksuggor ej kan göra åverkan...

Men visst kan de gräva gropar....

Elaka väsen....

Man kan fråga sig vad de får ut av att vara så elaka....

Men det är väl det som när deras glödd.....

Konstigt...

Men det är bara att jobba med att få upp lampan :P


O den har kommit en bra bit upp...

O den ska fortsätta uppåt....

Orkar jag inte så får jag jobba upp mina muskler....

Musklerna som kommer att behövas att lyfta den :)


Av fritiden - 28 september 2010 21:34

Idag var det dags för mina stallfröknar att få naglarna klippta =D

Bokat in en ny hovslagare, eller en hovslagare som jag inte använt förut :)

Då min vän som jag haft som hovslagare flyttat söderut o man kan inte boka upp denna person när denna kommer upp o hälsar på de sina o kanske även oss :P


Det funkade jättefint, nu blev det bara verkning på båda damerna, Pridan har inte haft skor sedan jag lämnade henne på betäckning, o hon är inte ömfotad eller får fula hovar...

Så vi pratade lite o vi får se, blir det en vintervinter, alltså en fin riktig vinter med riktigt underlag, så finns ju chansen att hon får fortsätta barfota....


Pridan hon var som vanligt, ställ mig där o jag står där o.s.v T.o.m när hovslagaren satte upp hennes hov på ett stödben jag aldrig sett, både bakben o framben, hon blev liiite konfunderad, men som sagt ok, säger du så, så.... Hovis använde den för att bättre kunna raspa tårna :P


Lilla fröken fräken då istället, jo fram var ok, t.o.m stödbenet där..

Men när hovis skulle ta vänster bak, då fäktade den lilla jädrar anamma :S

En liten fulapa i henne o :S

Det började när hovis klappade henne på ryggen mot baken,

det gillades inte :P

Men men allt slutade bra, bara hovis gav sjutton i att klappa henne just där,

vilket hon glömde då o då :S

Hovis trodde hon var en sådan som blev så under pälsfällning :S

Hoppas jag verkligen inte...


Båda fick fina små hovar =D

Så för att fira, tog jag o sadlade på min stora Pridan,

det var ju så underbart väder, tittade man inte på björkarna,

så var det som om det var en vårdag :)

Inte ett moln på himlen...


Den lilla fick följa med som handhäst, det var ett tag sedan,

hon fick följa med när vi red...

När vi kom upp mot skogen så har en bonde massor med får gåendes där,

jösses =O

jag har ju som inte sett den där filmen om blodtörstiga får,

men jag kommer ihåg att det kom en sådan för ett par år sedan :P

Min lilla Fabbe hade minsann hört talas om dessa hemska djur,

jag höll på att falla ur sadeln innan jag fått ordning på allt igen...

Tillslut så tordes vi smyga oss förbi dessa mjuka monster ;P


Det blev en riktigt nyttig tur för dem båda, med både lera vatten o annat skoj..
vi toge en riktig klättring det sista vi gjorde på berget innan vi vände hem..

En riktigt brant klättring, nyttigt...

O så fann jag trattisar förstås,

det var säkert några av dessa som ropade sist jag var ute,

men som bangade innan jag nått ända fram..

I morgon hinner jag inte upp o plock dessa,

vi ska flytta åt sonen, har äntligen fått en lgh åt honom....'

Så han slipper kliva upp o åka 5.35 o vara hemma 18.00 igen,

hoppas verkligen att detta blir bra nu då :)


Eller jo självklart kommer jag att hinna dit o hämta dessa vilsna trattisar ;P

Det är ju inte mörkt förrän vid halv 8 8 så det är gott om tid...'

Idag fick Ina vila lite från lydnadsträningen,

så i morgon blir det en lite kraftansträngning med det igen :)

Lyckats få byta det ena arbetspasset så nu är det bara själva "träningstävlingsdagen" o tävlingsdagen som jag inte löst :S

Håller båda mina tummar på att det ska ordna sig o...


Det roliga var att hovis är med o går samma kurs :)

Hm, tack o god natt :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards