Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av fritiden - 1 mars 2011 18:44

Jag har undrat länge,

o min undran blir bara större o större,

har inte psykvården undersökningsplikt?

Jag menar om jag kommer dit mår kasst,

säger en massa saker som ska vara orsaken till mitt dåliga psykiska välbefinnande,

eller jag får en diagnos....

Hur ska jag kunna bli hjälpt om det inte görs undersökningar bland de närstående?

efterforskningar, kontroller...??

Jag bara funderar,

det är väl meningen att människor ska kunna få hjälp o en chans att bli "frisk" ,må bra?

Måste då inte läget analyseras, samlas in fakta, lägga fram fakta, diskutera, komma fram till, o behandla???

Anhöriga vad får de för hjälp?

Man kanske skulle ta o utbilda sig till advokat,

som tar på sig uppdrag där anhöriga blir väldigt lidande över saker som det inte undersöks om?

Nån som talar för de anhöriga som blir behandlad som skrot,

p.g.a någon människa som säger att de är orsaker o grunder till att någon inte mår bra idag...

Ja det finns mycket att fundera på,

o det är väl det man får fortsätta fundera på..

Advokatbiten,

undrar om Silbersky skulle åta sig ett liknande uppdrag?

Besöksförbud innefattar så mycket mer än bara "besök"

Av fritiden - 1 mars 2011 18:32

Men det är väl inte sååå konstigt,

jag har ju beslutat mig för att hästarna ska få flytta.

Hoppas bara att det inte dröjer såå länge,

men då kanske jag måste bli lite mindre kritisk i mitt "hemsökande" ;)

Jag har inga mål med hästarna,

de är försvunna i skyn...

Löstes upp o försvann,

då inte tiden räcker till,

o p.g.a inte ens kan nå delmålen,

hur ska man då kunna nå målen...

Näe, det inser man ju...

Blir bara deppig,

dåligt humör,

stressad,

skuldkänslor,

dåligt samvete....

För att det inte blir av det som man vill....

O jag vill inte bara ha hästar för att de ska stå i hagen,

ingen prestige,

utan jag ville ha för att utvecklas tillsammans,

ha roligt,

kunna åka på kurser,

lite småtävlingar,

o ta hit någon konitnuerligt o rida för...

Men men, vad är väl en bal på slottet...

Livsan red Pridan idag,

det gick rätt bra,

ingen bra komination att mamma står nere på backen o säger vad hon ska göra o vad hon inte ska göra ;)

Men det gick,

Livsan ramlade av till slut,

precis som förra gången :O

Fast då var det för att Livsan ville hoppa,

denna gång var det för att Livsan ville galoppa ;O

O, ja...

Men Pridan är så snäll så medan Livsan klängde sig kvar på trekvart så stannade Pridan o stod still.

Jag hann nästan fram för att fånga upp Livsan,

så fallet blev inte så hårt..

Sedan jabbade jag på Pridan lite på volt,

över bommar o sidoförflyttningar..

Hon blev mer trött än jag denna gång ;)


Ina fick söka efter guben,

men det märktes att det var längesedan,

fick jobba med henne för att hon skulle söka,

sedan är hon i höglöpet nu,

o tonåring,

så alla kissfläckar var bara tvugna att undersökas,

fast hon visste att matte inte gillade det...

Nästa gång blir på neutral mark utan hundkissfläckar...

Av fritiden - 1 mars 2011 09:38

Har ledig dag idag,

4 timmars utbildningen som vi skulle haft idag blev inställd :S

O framflyttad..

Så idag ska jag prova träna Ina lite, kanske lägga ett spår vid gamla sågen :P

Nu är våren här,

jag har fått ett par intressenter på stora hästen,

men det är som det är.

Som jag sagt tidigare,

nu när jag väl betsämt mig att gå hela vägen ut,

så vill jag att de flyttar fortast möjligast.

Men i detta underbara väder har jag inget att skylla på,

båda hästarna ska jobbas med.

Jag blev akut täppt i näsan under mitt arbetspass igårkväll,

trodde att det var något som jag var liiite överkänslig emot,

eftersom det bara fanns där.

En elektriker var där o hade lyft upp en massa golvplattor, o där nere blir man man mörkrädd av att kolla..

Men idag har jag ont i halsen,

så det var nog en attackbacill av förkylningsslaget :S

Så idag blir det inget steg 3,

skit...

Men som jag sa då ska djuren jobbas med istället :P

Har hittat ett förmedlingsföretag,

där de tar emot hästar för försäljning,

en matkostnad på ca 400 kr/mån o de tar 20% av försäljningssumman,

nackdelen är att det är nere i Hudik, det blir en bit att åka,

men de sa att tiden det tar för dom att sälja en häst snittar på en månad..

Så jag funderar allvarligt på det.

Nästa nackdel verkar vara att de bara tar ponnies..

Men vi får väl se, skulle vara skönt som jag sagt (attans vad tjatig jag är),

att de får åka.

På onsdag ska jag till http://www.obhk.com/news/635.php?nid=1 för att få info, att få möjligheten att gå denna utbildning med Ina o bli ett ekipage,

skulle vara sååå roligt, intressant spännande.....

Det var det det..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards