Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av fritiden - 23 mars 2011 12:30

Idag har vi träffat de "nyiflyttade", eller de hemvändande rättare sagt.

Jag o Ina packade in oss o for ner,

en kopp kaffe lite prat.

Sen tog vi hundarna, eller hon tog sin Flink o jag tog Ina.

Tog en prommis en bit,

gick in i skogen o de fick springa lösa.

Trevligt.

Hon tänker väl dra igång någon verksamhet här låter det som.

Skoj :)

Hoppas det blir snart.

Jag fick förklarat för mig,

vad egentligen klossträningen går ut på.

Eller man kan väl ha den till vad man vill,

men jag insåg ju för ett par dagar sedan att det inte var vad jag trodde i alla fall.

Fast man kan ha den till vad man vill.

O hjälp med lite kosekvensträning.

Ina vill som inte riktigt förstå detta med,

om hon gör så får hon det hon vill ha...

Men det tänket ska jag väl hjälpa henne att komma till.

Jag är positiv :)

Ina var helt slut o hungrig som en gnu...

Sen var det dags att bege sig till brukshundsklubben då,

sektor/styrelsmöte.

Jag o min träningsvän har ju blivit invald till kökssektorn,

vilket jag börjar känna tvivel till :S

Men men vi måste ju testa innan vi kan säga att det inte funkar...

Vi for dit ett tag innan mötet skulle börja,

för att träna litegrann.

Ina gillade inte riktigt Liten när han o husse kom o gick förbi :O

Hm, konstigt. Hon var dessutom efter han på planen o när vi tränade..
konstigt..

Men på det hela är jag jättenöjd med dagen :)

Vi gjorde en platsliggning på ca 2-3 minuter,

Ina fick ligga bredvid Liten..

O det gick fint..

Så japp jag är jättenöjd...

Lite synd är det att vår klubb verkar vara mest intresserad av lydnadsdelen..

Vill ju så gärna komma igång med någon bruksdel..

Men jag vet ju ingenting,

utom det jag provat läsa mig till,

men vad är det...

Se bara hur jag missförstått den "lill" klossträningen...

Så jag inser för att komma igång så behöver jag någon som visar o talar om o lär mig o Ina :S

Så frågan är om man måste söka sig till någån annan klubb för det..

Meningen är att Ina ska göra lämplighetstestet på söndag,

men det verkar som om de blir klara runt 13, o jag slutar 14.40 :S

Ska se om jag får någon av de som jobbar em kan komma tidigare..

Annars så lät det positivt ändå,

instruktören kunde testa Ina en kväll då han ändå var på klubben,

eller innan kursen..

Det svåra i det är ju bara att jag har 10 mil enkel resa,

o jobbar många kvällar..

O kan jag då inte planera ett tag innan,

har jag svårt att ta med hunden...

Bara för att man vill så mycket så lämpar sig väl inte Ina...

Men det är då det...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards