Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av fritiden - 27 mars 2011 08:30

YES...

Vet inte alla som jublar att helgen är slut ;)

Men jag som jobbar helgen,

från 21.50 fredag till 14.40 söndag,

med ett eftermiddagspass lördag...

Ja, jag kan inte göra annat än att jubla ;)

Vilken tur att jag har så snäll arbetskamrat ;)

Eller jag har ju flera förstås :D

Men han kunde komma in två timmar tidigare o byta av mig :)

Så jag o Ina kunde få åka o se om hon var lämplig att få påbörja utbildningen mot

bevakningshund inom försvaret =D

Tack o tack....

Sjävklart var jag nervös...

Vi kom till BHK i Östersund o vi fick börja i slutet eftersom det hela startade kl 10.00

Jag fick börja med att sätta fast henne i en stolpe bakom ett par lador,

där alla de andra hundarna redan satt fast..

Inte i samma stolpe förstås ;)

De andra satt i lite träd här o där.

Det var elva andra hundar o tre människor som var där bak...

Lämnade Ina o gick in i klubbstugan där alla andra ägare var...

Inge vidare pratvilliga,

men alla var väl lika nerviga som jag ;)

Sen kom han o sa att det var dags att hämta hundarna.

Alla de andra fick gå med sina hundar till bilarna,

Ina fick stanna kvar..

Hon var lite "blyg" vid hanteringen,

men hon följde med o det var ok att han kollade tänder, öron o lyfte tassar..

Hon lekte ganska bra,

o skotten var inga problem..

Japp,

så det var bara att fylla i papperna som behövdes...

Kursen börjar 17/4 kl 18.00

Jag hade sån tur,

jag var tvungen att åka tillbaka till jobbet,

de plockade inte in diffningarna innan helgen,

egentligen skulle de varit inne den 23:e,

men vi hade fått ha den kvar.

O det var bara 2 tisdagar i denna schemaperiod som jag hade lagt passen fel,

så det inte stämde med kursen :)

För den ska gå varje tisdag,

med undantag för ett par helgpass..

Kanske en hel helg med tältande o :)

Så det plockade jag bort, ändrade i schemat ;)

Mh, so far so good...

Nu måste jag bara ta o röntga hennes armbågar o höfter..

Fick avboka sist p.g.a pengabrist...

Kostar att leva :S

Men men det ska bli gjort,

hålla tummar kan man ju hjälpa till med ;)

Så vi inte faller på det :P

Nu ledig 4 dagar, ska prova göra nytta inför kursstarten o ;)

Se om min "träningskamrat" på byn har tid att träna någon av dessa dagar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards