Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av fritiden - 21 mars 2011 12:42

Så här är det...

Låt mig förtydliga....


Vill jag ha en särskild kaka.


Kan jag inte baka den kakan utan ingredienser!

Jag kan inte baka den kakan utan recept.

Jag kan inte ta emot ingredienser som sägs vara innehållet till

denna särkilda kaka,

inte av någon som inte kan läsa.

Läsa det speciella receptet,

till min speciella särskilda kaka.

För min kaka är min kaka,

med mina egna ingredienser,

ibland kan man läsa innantill vad som behövs,

eller vad som fattas för att kakan ska bli så perfekt som det bara går.

Ibland måste man höfta,

eller kanske till o med prova skrapa upp den där ingrediensen man stoppade i..

Men ingen annan kan ge mig ingredienser o säga,

så här ska det vara i denna kaka....

För denna kaka har jag bakat o så smakar den även för dig....

Nä, prova inte...

Jag har provat låta andra stoppa i ingredienser,

men den ramlade ihop till slut (som tur var),

nu är det bara att blanda i,

testa..

Hjälp med ingredienser vill jag gärna ha,

men tro inte att bara för att din/er kaka smakar illa,

att alla andras gör/måste göra det..

Denna kak jag pratar om är mitt liv..
En kaka är som ett liv,

ingredienser i lagoma mängder,

där man gärna låter andra komma med förslag,

men ingen kan ge dig ingredienser o säga,

SÅ HÄR SKA DITT LIV BAKAS,

eller,

SÅ HÄR ÄR DITT LIV BAKAT...

Nä då är de personerna ute o cyklar o,

o cykla med kakor på en guppig grusväg,

det är något vi alla ska prova hålla oss från...
Om vi är rädda om våra nybakade kakor,

som bara ska bli godare o bättre o bättre ;)

Av fritiden - 21 mars 2011 11:19

Är jag ledig...

Inte bra att vara ledig så här MÅNGA dagar o inte ha något organiserat :P

Blir inget gjort av det jag skulle vilja göra..

Eller ska göra....

Men men vad gör väl det om hundra år..

Har liite att bråka tillbaka på min fina Ina sedan vi var söderut..

Grrr ...

Skulle ha tränat med henne idag,

men jag vet inte om vi ska ta en tur med bilen österut...

Vi får se...

Gubben har ledigt i dag så man kan ju ha trevligt tillsammans då istället,

när man nu kan,

annars jobbar vi bara om varandra :(


Det är konstigt,

hur lätt många har att kasta skrot...

Vet ni varför vissa har så lätt för att göra det...

Inte jag heller :(

Men jag vet att det är lättare då de gör som de gör...

De öppnar döören,

sticker ut näsan hakan munnen, jag är de tuff nog hela huvudet...

Skyndar sig att skrika sina okvädesord....

Drar in huvudet o slår igen dörren...

Då kan inga ord komma åter till försvar...

Visst...

Smidigt o bra...

Sedan kan de som släpps in innan för de dörrarna o få höra...

Japp, enkelt o bra...



Näpp,

inget att hänga upp sig på...

Antar att den dagen kommer väl igen,

när man får ett samtal eller en knack på dörren...

Den dagen, den sorgen sägs det...

O så tänker jag låta det vara...


Nu ska jag se vad denna lediga dag kan ge :)

Av fritiden - 21 mars 2011 11:16

Ja denna helg gick snabbt,

snabbare än andra helger..

Eller ;P

Nä, det gjorde den väl inte..

Men klart är att det går fort när man har skoj..

Dags att återgå till norrland igen då..


Men det bllir några resor till i år...

Japp...

Så får det bli...

O vi är hemma,

sonen har varit jätteduktig,

städat nästan hela huset,

passat djur o matat dom :)

Han gjorde det möjligt för oss att kunna åka :)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards