Annerotts Kornelia

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av fritiden - 5 mars 2011 14:20

kan inte låta bli att kika lite på annonser,

på t.ex blocket...

Hundar o hästar,

bara måste om man har lite tråkigt,

då är det ett ypperligt tidsfördriv :P


men det man både vill skratta lite åt o gråta lite åt,

är detta...


Endast seriösa ev köpare/ägare sökes......

Så ser man dessa som säljer valpar som inte är reggade i SKK,

men har föräldrar med FINFINA stamtavlor....

Vad i fridens dagars,

det är SKIT I SAMMA,

är inte valparna reggade i SKK så kan föräldradjuren,

vara de snyggasta, bästa hundarna som finns på jorden...

DU som ägare till de underbara valparna,

kan ändå inte göra ett jota med din nya underbara valp..


O det kanske inte man har tänkt heller,

men varför göra en parning på "de bästa" hundarna med skitfina tavlor?

Om de ändå inte ska reggas?

Om föräldradjuren nu är så bra/fina med fian papper,

då borde det vara peace of cake o regga valparna i SKK :O

Eller......

Vad är det som inte stämmer....


Jag har absolut inget emot blandraser,

men försök inte att sälja valparna med,

"föräldrarna har jättefina stamtavlor" !!!!!?????

Det går över mitt förstånd,

de säljer valparna på något som inte valpköparna kan använda!?

Nå sluttjatat om det,

tror jag påvisat min ståndpunkt där...


Blandrasvalpar JA,

men gå inte ut med något som kan lura folk,

folk som inte är så insatt,

folk som inte har någon att fråga,

tror att två renrasiga med tavlor,

valparna reggade (men vart, oftast då det står reggade så är det BARA jordbruksverket),

tror att de köper en REGGAD valp som de kan använda på t.ex utställning...

Nänänänänänä...


Utagerat. Mnja....


Men till nästa sak som jag tycker är såååå rolig...

Men snälla nån,

 om man vill ha seriösa köpare,

kanske man ska se liiite seriös ut själv...

Har titta på lite annonser,

det som förundrar mig är att det är mest de större tyngre raserna som jag ser de flesta problemen...


Okej om du inte lärt dig stava,

men använd word, med stavningskontroll...

Jösses skulle väl aldrig köpa en hund av någon som satt ut annons,

med så mycke stavfel att man knappt begirper vad det är de säljer...

Skulle inte bilder finnas så visste man nog inte vad det var...

Stavfel kan förekomma, jösses tangenterna springer ju omkring ibland.

Vill inte låta sig träffas av fingrarna....


MEN.... Ja jag tyckte det var så ironiskt, när jag läste den sista annonsen idag...

En rottis, med så mycket stavfel (tror inte att det var rottisen som hade stavfel ;) eller det kanske förklarar det hela, det var kanske den själv som skrivit annonsen ;)) Var så jag skrattade från början o sen ville gråta....

Seriöst, vill man ha seriösa köpare, var tydlig med vad du säljer,

valpar med renrasiga föräldradjur, föräldradjuren har stamtavla. Varför man inte reggar valparna? Kan det vara så att föräldradjuren inte genomgått MH(mentaltest), eller är de överhuvudtaget röntgade i höfter o armbågar, o var det i så fall det resultatet som gjorde att valparna inte ens kunde registreras i annat än jordbruksverket??? O för guds skull, lär er stava, eller använd ett stavningskontrollsprogram innan annonsen sätts ut...

Först då kan man räkna med att få seriösa intressenter som inte blir överraskad en dag över hur OSERIÖS säljaren var....


Tack för mig, nu har jag fått spy lite galla :)

Nu kan jag vara glad för resten av helgen ;)

Av fritiden - 5 mars 2011 13:42

Om man låter sig ätas upp,

så blir man lätt uppäten....


Är det konstigt,

Hm, näe...


Men hur gör man för att inte låta sig ätas upp,

när man verkar vara tillgänglig att ätas upp....


Man får väl helt enkelt söka inte ett program,

men kanske bara en kurs i lagar o paragrafer.

Något på högskolan...


Japp det är kanske dags att gå den vägen o veta vad som finns,

som kan hjälpa en o annan från att bli uppäten..


Vi vet att kannibalism inte är riktigt ok ;S

Eller hur...


Men dessa då som på psykisk väg äter upp folk,

det måste väl o vara en sorts kannibalism...


Mh, fundera på det du!!!

Av fritiden - 5 mars 2011 13:24

Vilken tur att de är så underbara människor,

insturktören som vi haft på våra kurser o hans fru :)

Fick underbar hjälp av dom idag.

Inga problem :O

Bara dumma fjantiga matte,

Ina hade inga problem att följa med honom,

hon hade ett öga på mig lite då o då bara för att se att jag var kvar.

Sedan så var hon på väg mot mig ett par ggr men det var inga problem för honom att kalla henne åter.

De gick bakom en stor flislada o efter ett tag..

Hon Var jätteduktig,

sedan var det fruns tur,

det gick så bra.

Tassar allt..

Sedan hade frun ut sin hund o tränade ca 40 m bort.

Men inga problem ändå...

Jag är jättenöjd med lilla Inas beteende,

Tyvärr var hon inte på hugget riktigt då,

hon har som kola i skallen o benen,

hon är verkligen i höglöpet så det är inget konstigt med det..

Bara så segt :S O trist, man blir ju lite rädd att hon ska bli kvar i det seeega :)

Men det är väl dummatte IGEN :P

Han la henne ner på sidan o det gick bra o..

Sen for vi ner på samhället där, ställde oss utanför Ica o tänkte se hur hon reagerade på överraskningsmoment,

jag stod lite bakom hörnet vid dörren,

han kom ut o gick rakt på henne o klappade,

samma med henne..

Inga problem..

De frågade några de kände som kom ut från affären,

de gick fram o klappade henne,

inga problem =D

Sedan tog vi en kort prommis o mötte en äldre herre (utslagen),

som frågade om det var en elak rottistik,

men Ina hälsade på honom o,

inga problem,

han surrade lite över en polare åt han som hade två hannar.

Men som sagt, inga problem...

Nu har jag blivit lite mindre orolig att det  ska vara det som gör att vi inte är lämpade att få gå utbildningen :)

Men det finns många hinder att ta sig över innan vi är godkända till bara att få börja den,

o sedan klara utbildningen för att till sist klara certifieringen...

Men bara vi fått börja med utbildningen i alla fall...


På väg tillbaka hemåt så svängde vi in på området vi var först,

Ina fick klättra lite bland timmervältorna där =D

Tycker hon kan vara lite feg på nya saker,

blir lite sur på mig själv då jag inte kommit på tanken själv,

att anväda sådana saker,

tur man kan träffa andra ibland som ger en uppslag o ideer.


Hoppas att man kommer igång med en träningsgrupp,

är öppen för alla förslag,

nu höll mina räddande änglar på att prata om att man kan ha en mobil grupp,

varför bara träffas vid klubbhuset,

man kan rulla,

ena ggr i Kälarne, kanske,

andra ggr i Bispgården,

tredje i Hammarn

osv...

Längtar tills man kan få i ordning något sådant :)


Nu är Ina faktiskt lite trött,

ligger o sover o mår gott :)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards