Annerotts Kornelia

Alla inlägg under mars 2011

Av fritiden - 16 mars 2011 21:10

  

Av fritiden - 16 mars 2011 20:39

O tiden bara försvinner...

Men man får väl vara glad så länge det bara är tiden som rinner...

Väntar med spänning oro o allt som hör till,

detta med Japan o kärnkraftverket där....


Vad kan man säga,

det är bara att vänta hoppas,

hålla tummar.

Men förhoppningarna är inte stora..

Vad förödande..

Men det är väl ändå inte naturen som står för det..

Plattan har rört sig,

så det är klart vågen som sköljde in o bort människor hus

o allt annat som kom i dess väg...


Men kärnkraften?

Nä, den är det vi människor som gjort...

Nå, nä grubbleriat färdigt här för ikväll :)


I dag tog jag mig ut o tog trappsteg 4 i ordningen på mitt "springschena"

passade på att springa innan hela dagsljuset försvunnit,

onödigt att göra samma tabbe som sist :S


Det kändes så bra,

faktiskt,

självklart är det tungt,

har aldrig varit någon löpare,

men det är aldrig för sent :P


Tränade lite backa med Ina :)

Nu kväll,

ett pass kvar sedan ledig 7 dagar..

Jösses =D

Fast det behövs,

tror jag kommer sova bort de första dagarna...


Av fritiden - 13 mars 2011 21:00

Då vi bestämde oss för att vi skulle hinna med att torka kött i år,

så var det bäst att skynda på lite...

Lättröker köttfärs,

smaksatt med grönpeppar,

en del med vitlök,

en del naturell...

Så tog vi o strimlade kött,

o ett hjärta..

Lägger det i saltlag,

lättröker o hänger upp för torkning...

Kära moder o sambo o min älskade syster o en son till en annan älskad syster kom upp...

Härligt väder,

härligt sällskap...

Ja vad kan man mer få..

Jo god mat förstås :9

Eftersom min älskade make fyller år på måndag o

barnen har skingrats igen (lov nu o är hemma :),

så firade vi guben i fredags.


Fyllde fläskfilé med pesto, riven ost, färska hackade tomater o hackad syltlök..

Rullade in i bacon...'Mmmmmmm

Ugnsmorötter o potatis i ugnen till,

grönpepparsås.

Förrätt gratinerade musslor....


Nå.

lite kort från helgen

sett vad som vaknat till

 <3

vänner

<3

spira

Thelma :)                 

Av fritiden - 7 mars 2011 20:45

Tog tid till steg 3...

Tänkte att eftersom Ina var med o lös,

så sprang jag från byn,

FRÅN ljuset,

det gick jättebra tills jag hade 1 minut kvar :S

Då var jag tvungen att kliva snett IGEN :´(

Så ont...


Men efter ett tag kunde jag börja min haltande vandring hem..

Gissa om jag svor,

varför jag skulle ut i mörkret kan man fråga sig...

Men gjort är gjort,

nu är det bara att vila foten o komma igen :)

Av fritiden - 6 mars 2011 17:09

Sådana dagar som idag,

gör att man förstår varför man bor där man bor....

Gnistrande vitt, blå himmel

o ett värmande gult solsken...

Underbart...

Tog en prommis över sjön med gubbe o hundar :)

Oh vad härligt....

<3 <3

Ett par bilder när hon klättrade på traven här om dagen :P

Min fina Ina

Näpp, nu är det dags att fixa för middag,

ska testa göra Fläskfilé Tikka Masala,

o wraps med färskost o kräftstjärtar till förrätt :9           

Av fritiden - 6 mars 2011 10:34

Precis som det låter,

man får inte ha en åsikt när det gäller-

Sveriges handhavande av psykriatri (de som har fååt konstaterat en störning, diagnos, eller vården, behandling)

Sveriges handhavande av flyktingmottagande (antal, hopklumpning, utbildning allt)

Sveriges handhavande av sociala skyddsnätet gentemot familjer där barn mår dåligt (utredningar, omhändertagande o allt som har med dessa barn att göra)

Eller för den delen något annat heller, vakren uppfödning av djur, eller handhavande av djur...

Ja faktiskt ALLT, i dagens Sverige...


För är du inte rasist så är du främlingsfientlig (rasit vid flyktingmottagandet/ främlingsfientlig vid psykriatrin o de fall där man diskuterar huruvida de barn som far illa i hemmet inte görs något åt, förrän flera år senare o då försent, då har barnen inte gått förlorade MEN sverige verkar inte ha det kuraget att hjälpa dessa barn då)


Nä, TIG o var tyst om du inte själv är i dessa kategorier,

men är man inom ramen för dessa,

ja då får du göra som du vill......

O anmälningar som kommer in från dessa,

tas på största allvar..

Självklart ak anmälningar kollas upp,

men om det kommer in från samma människa om om om om om igen,

o denna människa kanske den människan ska synas i sömmarne innan sömmarna spricker o det då plötsligt går upp ljus i samhället..

- NÄMEN Oh, ingen aning...


Har du en åsikt, eller kanske bara en liiiten liten fråga/fundering,

o du bara är vanllig människa,

en vanlig människa i samhället...

Då du...

Du får vara glad om inte SÄPO kommer o vänder ut o in på hela garderoben...

För du är då misstänkt,

misstänkt för att vara misstänkt..


Mh...

Av fritiden - 5 mars 2011 14:20

kan inte låta bli att kika lite på annonser,

på t.ex blocket...

Hundar o hästar,

bara måste om man har lite tråkigt,

då är det ett ypperligt tidsfördriv :P


men det man både vill skratta lite åt o gråta lite åt,

är detta...


Endast seriösa ev köpare/ägare sökes......

Så ser man dessa som säljer valpar som inte är reggade i SKK,

men har föräldrar med FINFINA stamtavlor....

Vad i fridens dagars,

det är SKIT I SAMMA,

är inte valparna reggade i SKK så kan föräldradjuren,

vara de snyggasta, bästa hundarna som finns på jorden...

DU som ägare till de underbara valparna,

kan ändå inte göra ett jota med din nya underbara valp..


O det kanske inte man har tänkt heller,

men varför göra en parning på "de bästa" hundarna med skitfina tavlor?

Om de ändå inte ska reggas?

Om föräldradjuren nu är så bra/fina med fian papper,

då borde det vara peace of cake o regga valparna i SKK :O

Eller......

Vad är det som inte stämmer....


Jag har absolut inget emot blandraser,

men försök inte att sälja valparna med,

"föräldrarna har jättefina stamtavlor" !!!!!?????

Det går över mitt förstånd,

de säljer valparna på något som inte valpköparna kan använda!?

Nå sluttjatat om det,

tror jag påvisat min ståndpunkt där...


Blandrasvalpar JA,

men gå inte ut med något som kan lura folk,

folk som inte är så insatt,

folk som inte har någon att fråga,

tror att två renrasiga med tavlor,

valparna reggade (men vart, oftast då det står reggade så är det BARA jordbruksverket),

tror att de köper en REGGAD valp som de kan använda på t.ex utställning...

Nänänänänänä...


Utagerat. Mnja....


Men till nästa sak som jag tycker är såååå rolig...

Men snälla nån,

 om man vill ha seriösa köpare,

kanske man ska se liiite seriös ut själv...

Har titta på lite annonser,

det som förundrar mig är att det är mest de större tyngre raserna som jag ser de flesta problemen...


Okej om du inte lärt dig stava,

men använd word, med stavningskontroll...

Jösses skulle väl aldrig köpa en hund av någon som satt ut annons,

med så mycke stavfel att man knappt begirper vad det är de säljer...

Skulle inte bilder finnas så visste man nog inte vad det var...

Stavfel kan förekomma, jösses tangenterna springer ju omkring ibland.

Vill inte låta sig träffas av fingrarna....


MEN.... Ja jag tyckte det var så ironiskt, när jag läste den sista annonsen idag...

En rottis, med så mycket stavfel (tror inte att det var rottisen som hade stavfel ;) eller det kanske förklarar det hela, det var kanske den själv som skrivit annonsen ;)) Var så jag skrattade från början o sen ville gråta....

Seriöst, vill man ha seriösa köpare, var tydlig med vad du säljer,

valpar med renrasiga föräldradjur, föräldradjuren har stamtavla. Varför man inte reggar valparna? Kan det vara så att föräldradjuren inte genomgått MH(mentaltest), eller är de överhuvudtaget röntgade i höfter o armbågar, o var det i så fall det resultatet som gjorde att valparna inte ens kunde registreras i annat än jordbruksverket??? O för guds skull, lär er stava, eller använd ett stavningskontrollsprogram innan annonsen sätts ut...

Först då kan man räkna med att få seriösa intressenter som inte blir överraskad en dag över hur OSERIÖS säljaren var....


Tack för mig, nu har jag fått spy lite galla :)

Nu kan jag vara glad för resten av helgen ;)

Av fritiden - 5 mars 2011 13:42

Om man låter sig ätas upp,

så blir man lätt uppäten....


Är det konstigt,

Hm, näe...


Men hur gör man för att inte låta sig ätas upp,

när man verkar vara tillgänglig att ätas upp....


Man får väl helt enkelt söka inte ett program,

men kanske bara en kurs i lagar o paragrafer.

Något på högskolan...


Japp det är kanske dags att gå den vägen o veta vad som finns,

som kan hjälpa en o annan från att bli uppäten..


Vi vet att kannibalism inte är riktigt ok ;S

Eller hur...


Men dessa då som på psykisk väg äter upp folk,

det måste väl o vara en sorts kannibalism...


Mh, fundera på det du!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck

Skalsjöbergets rottweilers

Skalsjöbergets rottweilers


Ovido - Quiz & Flashcards